Izvorni znanstveni članak
Karakteristike fonološke obrade djece s teškoćama čitanja
Draženka Blaži
; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Emica Farago
; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Petra Pavić
; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Brojna istraživanja naglašavaju fonološku obradu kao ključnu za uspjeh u čitanju. Na uzorku od 60 djece prvoga razreda osnovne škole ispitivano je postoji li razlika u fonološkoj obradi između djece koja imaju teškoće usvajanja čitanja i djece bez navedenih teškoća. Zadatci fonološke obrade obuhvaćali su: prepoznavanje i proizvodnju rime, glasovnu raščlambu i stapanje, prepoznavanje prvoga i zadnjega glasa,
ponavljanje riječi, pseudoriječi i rečenica te imenovanje boja i predmeta. Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika između navedenih skupina na svim ispitivanim varijablama. Najmanje
razlike uočene su u varijablama: glasovna raščlamba i glasovno stapanje te prepoznavanje prvog i zadnjeg glasa. Podaci dobiveni ovim istraživanjem pokazuju jasna odstupanja u usvajanju početnog čitanja
u djece koja navedene vještine nisu savladala u predškolskoj dobi, stoga je od iznimne važnosti voditi računa o potrebi razvoja tih predvještina od najranije dobi.
Ključne riječi
fonološka obrada; teškoće čitanja; fonološka svjesnost; fonološko pamćenje; fonološko imenovanje
Hrčak ID:
187629
URI
Datum izdavanja:
16.1.2017.
Posjeta: 4.279 *