Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Karakteristike fonološke obrade djece s teškoćama čitanja

Draženka Blaži ; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Emica Farago ; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Petra Pavić ; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 481 Kb

str. 33-48

preuzimanja: 2.982

citiraj


Sažetak

Brojna istraživanja naglašavaju fonološku obradu kao ključnu za uspjeh u čitanju. Na uzorku od 60 djece prvoga razreda osnovne škole ispitivano je postoji li razlika u fonološkoj obradi između djece koja imaju teškoće usvajanja čitanja i djece bez navedenih teškoća. Zadatci fonološke obrade obuhvaćali su: prepoznavanje i proizvodnju rime, glasovnu raščlambu i stapanje, prepoznavanje prvoga i zadnjega glasa,
ponavljanje riječi, pseudoriječi i rečenica te imenovanje boja i predmeta. Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika između navedenih skupina na svim ispitivanim varijablama. Najmanje
razlike uočene su u varijablama: glasovna raščlamba i glasovno stapanje te prepoznavanje prvog i zadnjeg glasa. Podaci dobiveni ovim istraživanjem pokazuju jasna odstupanja u usvajanju početnog čitanja
u djece koja navedene vještine nisu savladala u predškolskoj dobi, stoga je od iznimne važnosti voditi računa o potrebi razvoja tih predvještina od najranije dobi.

Ključne riječi

fonološka obrada; teškoće čitanja; fonološka svjesnost; fonološko pamćenje; fonološko imenovanje

Hrčak ID:

187629

URI

https://hrcak.srce.hr/187629

Datum izdavanja:

16.1.2017.

Posjeta: 4.279 *