Izvorni znanstveni članak
Socijalna distanca premavršnjacima različitih etničkih grupa – utjecaj percipiranih razrednihnormi i ostvarenog kontakta
Jasmina Tomašić Humer
orcid.org/0000-0002-3605-740X
; Odsjek za psihologiju, Filozofske fakultet u Osijeku
Marija Milić
orcid.org/0000-0003-3018-769X
; Odsjek za psihologiju, Filozofske fakultet u Osijeku
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi ulogu percipiranih razrednih normi i međugrupnog kontakta u zauzimanju socijalne distance prema vršnjacima etničkih grupa Nijemaca i Roma. Kako bi se zahvatile moguće razvojne promjene u socijalnoj distanci, istraživanje je ponovljeno nakon godinu dana na istim sudionicima. Uzorak u istraživanju činilo je 275 učenika sedmog razreda (143 dječaka) u prvoj te 245 učenika (121 dječak) u drugoj točki mjerenja.
Višu razinu socijalne distance sudionici su iskazali prema grupi Roma te je pronađen utjecaj percipirane razredne norme isključivanja na razinu socijalne distance prema toj grupi. Sudionici koji su imali ranije ostvaren kontakt s Nijemcima iskazali su manje razine socijalne distance prema Nijemcima. U drugoj točki mjerenja socijalna distanca prema Romima se smanjila, a prema Nijemcima povećala, ali je i dalje ostala veća prema grupi Roma.
Ključne riječi
norme; ostvareni kontakt; socijalna distanca
Hrčak ID:
187631
URI
Datum izdavanja:
16.1.2017.
Posjeta: 1.802 *