Izvorni znanstveni članak
KRITIČKO DONOŠENJE ODLUKA U KONTEKSTU ŠKOLSKOG VOĐENJA
Iva Buchberger
; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet Rijeka, Hrvatska
Vesna Kovač
; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet Rijeka, Hrvatska
Sažetak
U ovom se radu propituje i daje pregled teorijskih razmatranja i ranijih istraživanja ključnih dimenzija (distribuiranog) školskog vođenja s fokusom na kritičko donošenje odluka. Ukazuje se na nedovoljnu razradu poželjnih načina sudjelovanja dionika u procesu donošenja odluka. U tom kontekstu predlaže se koncept kritičkog donošenja odluka koji se u ranijim raspravama provlači kao jedna od ključnih dimenzija učinkovitog distribuiranog školskog vođenja. Koncept se razrađuje na temelju izdvajanja i povezivanja odrednica dvaju fenomena – kritičkog mišljenja i donošenja odluka. Početno se predstavlja koncept kritičkog donošenja odluka, odnosno kritičkog vođenja, izdvojen iz malobrojnih istraživanja ovog područja. Zaključni dio rada ukazuje na izazove i otvorena pitanja koja buduća istraživanja (kritičkog) školskog vođenja trebaju uzeti u obzir. Kreirana je lista odrednica kritičkog donošenja odluka u školskom kontekstu koje se mogu provjeriti budućim empirijskim istraživanjima.
Ključne riječi
kritičko vođenje; kritičko donošenje odluka; obrazovna politika; školsko vođenje; sudjelovanje
Hrčak ID:
193871
URI
Datum izdavanja:
30.6.2017.
Posjeta: 2.478 *