Stručni rad
MEDIJSKE KOMPETENCIJE UČITELJA RAZREDNE NASTAVE
Ivana Stanić
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Podružnica u Osijeku Osijek, Hrvatska
Izabela Mlinarević
; OŠ Čakovci Čakovci, Hrvatska
Marija Novoselić
; OŠ „Ivana Brlić Mažuranić“ Strizivojna Strizivojna, Hrvatska
Sažetak
Medijska pismenost, kao predmet poučavanja, donosi inovacije u obrazovni sustav stoga je profesionalna obveza svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa i budućnost njihova stručnog usavršavanja razviti pripadajuće kompetencije. Na taj bi se način nastavni proces osuvremenio metodama poučavanja usmjerenim na učenika u svrhu oblikovanja samog nastavnog procesa, te sudjelovalo u poučavanju medijske pismenosti u nastavnom procesu. U ovom se radu analizira medijska pismenost učitelja razredne nastave kao i utjecaj navedene kompetencije na stvaranje pozitivne slike škole. Cilj istraživanja bio je ispitati koliko često i učinkovito učitelji primjenjuju medije u nastavnom procesu, koliko na temelju svoje funkcije pridonose ugledu osnovne škole uporabom medija, te ispitati ima li stručno usavršavanje utjecaj na primjenu medija u nastavnom procesu. Istraživanje je provedeno pomoću anketnog upitnika na prigodnom uzorku od 130 učitelja s područja Brodsko-posavske i Vukovarsko-srijemske županije. Dobivenim rezultatima istraživanja medijskih kompetencija učitelja razredne nastave utvrdila se iznadprosječna razina medijskih kompetencija učitelja i utvrdilo se da medijski kompetentniji učitelji, primjenjujući medije u nastavnom procesu, ostvaruju učinkovitu komunikaciju. Ovo istraživanje upućuje i na zaključak da učitelji razredne nastave u nastavnom procesu daju prednost suvremenijim pristupima poučavanja zbog ograničenih mogućnosti tradicionalnih izvora znanja.
Ključne riječi
slika i ugled škole (imidž); mediji; medijska pismenost; nastavni proces; učitelji
Hrčak ID:
193880
URI
Datum izdavanja:
30.6.2017.
Posjeta: 2.485 *