Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i4.2412
Hoće li preživjeti? Nacionalni jezik i internacionalizacija visokoga obrazovanja u Sloveniji
Monika Kalin Golob
; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana
Gaja Červ
; Waldorf School of Ljubljana
Marko Stabej
; Faculty of Arts, University of Ljubljana
Mojca Stritar Kučuk
; Independent researcer
Samo Kropivnik
; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana
Sažetak
„Nedoumice“ između višejezičnosti u teoriji i engleskoga kao lingue france u praksi tiču se poslijebolonjskoga europskoga visokog obrazovanja u cjelini. Ovaj rad prikazuje primjer Slovenije putem analize sličnih izazova prisutnih u slovenskoj (visokoobrazovnoj) jezičnoj politici. Stanje se stvari sagledava s aspekta prihvaćanja statusa slovenskoga jezika kao službenoga jezika Republike Slovenije, kao i prihvaćanja potrebe za većom uključenosti stranih studenata i nastavnika i daljnjeg unapređenja kvalitete visokoga obrazovanja. U radu se predstavljaju rezultati ispitivanja koja su provedena u listopadu 2012. godine među najvažnijim dionicima slovenskoga visokog obrazovanja s ciljem istraživanja stajališta o uporabi jezika poučavanja u visokome obrazovanje. Rezultati su analizirani s pogledom na izraženo stajalište u vezi s uporabom jezika u visokome obrazovanju, što je dovelo do uspostavljanja triju skupina mišljenja unutar uzorka studenata i nastavnika Sveučilišta u Ljubljani. Na temelju analize dostupnih izvora, rasprava, mišljenja, ispitivanja i intervjua donose se određene preporuke o regulaciji uporabe jezika u visokome obrazovanju u Sloveniji.
Ključne riječi
visoko obrazovanje; internacionalizacija; jezična politika; slovenska sveučilišna politika
Hrčak ID:
193780
URI
Datum izdavanja:
29.12.2017.
Posjeta: 1.578 *