Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2809

Odgojni model TILKA i nenasilna komunikacija

Vesna Mikolič ; Science and Research Centre in Koper, University of Trieste


Puni tekst: engleski pdf 203 Kb

str. 49-60

preuzimanja: 471

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 203 Kb

str. 49-60

preuzimanja: 420

citiraj


Sažetak

Cilj članka je predstaviti razvoj odgojnog modela TILKA. Taj novi model nastave materinskog/prvog i stranog/drugog jezika s jedne strane obuhvaća poduku jezika i književnosti s pomoću istraživanja i aktivnosti, a s druge spaja smjernice i metode interkulturnog odgoja i transakcijske analize. Naše najvažnije istraživačko pitanje vezano je uz nenasilnu komunikaciju koja bi mogla postati sastavni dio interkulturne jezične nastave. Da bismo odgovorili na pitanje kako uključiti nenasilnu komunikaciju u okvir interkulturne jezične nastave, analizirali smo četiri različita diskursa (znanost, turizam, politika, književnost) iz perspektive modifikacije intenziteta. Analize su pokazale da je verbalna agresija povezana s modifikacijom intenziteta u jeziku. Kod nenasilne komunikacije modifikatori koji jačaju intenzitet prisutni su samo onda kad postoje realna potreba i mogućnost da se pojača argument. Inače se više upotrebljavaju modifikatori za slabljenje argumenta koji uspostavljaju neku racionalnu distancu prema sadržaju i primatelju poruke. Kompetencija nenasilne komunikacije sa specifičnom upotrebom modifikacije intenziteta može biti uključena u jezičnu nastavu kao jedan od najvažnijih interkulturnih ciljeva.

Ključne riječi

poduka jezika i književnosti; interkulturni odgoj; transakcijska analiza; nenasilna komunikacija; modifikacija intenziteta

Hrčak ID:

193795

URI

https://hrcak.srce.hr/193795

Datum izdavanja:

3.8.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.270 *