Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

LEGO mаtеriјаl u prоgrаmu prеdškоlskоg odgoja i оbrаzоvаnја

Nataša Cvijanović orcid id orcid.org/0000-0001-5519-2853 ; Ministry of Education and Culture of the Republic of Srpska
Danica Mojić ; Children's Kindergarten Čika Jova Zmaj in Bijeljina


Puni tekst: engleski pdf 410 Kb

str. 25-45

preuzimanja: 1.474

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 410 Kb

str. 25-45

preuzimanja: 381

citiraj


Sažetak

U radu su prikazane mogućnosti i uvjeti primjene LEGO DUPLO PlayBox materijala, kao i efekti njegove uporabe na razvoj djeteta i na rad odgojitelja na temelju provedenog istraživanja u četiri predškolske ustanove u Bosni i Hercegovini koje su bile uključene u projekt "Uporaba i primjena LEGO konstruktorskog materijala u predškolskim ustanovama". U okviru projekta, materijal i obuka za korištenje materijala bili su osigurani od danske LEGO Fondacije koja podržava realizaciju takvih aktivnosti u Južnoafričkoj Republici, Meksiku i Indiji, a od europskih zemalja u Ukrajini i Bosni i Hercegovini. Trideset odgojitelja procjenjivalo je mogućnosti i uvjete primjene LEGO DUPLO PlayBox materijala putem Skale procjene o primjeni LEGO materijala u Programu predškolskog odgoja i obrazovanja. Efekti uporabe LEGO DUPLO PlayBox materijala na razvoj djeteta, ali i na rad odgojitelja, praćeni su putem Protokola za promatranje aktivnosti koja se uči, a u kojoj se koristi LEGO materijal i to s refleksijom u odnosu na odgojitelja i u odnosu na razvojne aspekte djece. Rezultati ispitivanja pokazuju da zajednica kao čimbenik ne pruža značajnu potporu u pogledu promocije i naglašavanja važnosti konstruktorske igre za djecu i za njihov daljnji razvoj, te da institucionalni čimbenik (udruge, organizacije, trgovine koje prodaju igračke) u dovoljnoj mjeri ne promovira važnost igre. Osim toga, utvrđeno je da postoji efekat upotrebe Lego materijala u Programu predškolskog odgoja i obrazovanja, ali samo u kontekstu načina rada odgojitelja. Efekt upotrebe Lego materijala na razvojne aspekte djece nije primijećen, što znači da nema razlika u dostizanju očekivanih ishoda učenja djece tijekom primjene Programa s LEGO materijalom ili bez njega. To implicira da je primjena cjelokupnog Programa predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Srpskoj, Bosni i Hercegovini, utemeljena na igri, pa tako i na konstruktorskoj igri, ali i da je primjenom LEGO materijala moguće ostvariti planirane ishode učenja i na taj način potaknuti razvoj djeteta u svim njegovim aspektima.

Ključne riječi

аspеkti dјеčјеg rаzvоја; igrajuća аktivnоst; konstruktorski mаtеriјаl; pedagogijska perspektiva igre; socijalno-ekološka teorija

Hrčak ID:

200224

URI

https://hrcak.srce.hr/200224

Datum izdavanja:

28.2.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.445 *