Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2710
Uloga metodičkog znanja i iskustva učitelja u provedbi istraživačke nastave
Ivana Perković Krijan
; Faculty of Education in Osijek, University of Josip Juraj Strossmayer
Siniša Opić
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja ispitati prediktivnu vrijednost metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi i iskustva učitelja tijekom školovanja za objašnjenje učestalosti provedbe istraživačke nastave u Prirodi i društvu. U istraživanju je sudjelovalo 320 učitelja primarnog obrazovanja s područja istočne Hrvatske, a uzorak je sastavljen kao uzorak klastera. Razina metodičkog znanja učitelja o istraživačkoj nastavi procjenjivana je na temelju dviju procjena: nastavnih priprema i samoprocjene metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi. Iskustva istraživačke nastave tijekom školovanja i učestalost njezine provedbe u Prirodi i društvu procjenjivani su na temelju upitnika koji su konstruirani za potrebe ovog istraživanja. Rezultati su pokazali da se 32 % varijance provedbe strategije može objasniti procjenama metodičkog znanja i procjenama iskustva u istraživačkoj nastavi tijekom školovanja, a da iste prediktorske varijable objašnjavaju 38 % varijance primjene istraživačkih aktivnosti. Ovo je istraživanje pokazalo da učitelji smatraju da je razina njihova metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi vrlo dobra, a da rezultati znanja iskazanoga u nastavnoj pripremi zapravo pokazuju da učitelji imaju vrlo nisku razinu metodičkog znanja o istraživačkoj nastavi Prirode i društva, odnosno da nedovoljno poznaju etape i temeljne aktivnosti istraživačke nastave.
Ključne riječi
iskustvo istraživačke nastave; istraživačke aktivnosti; metodičko znanje o istraživačkoj nastavi; Priroda i društvo; učitelji razredne nastave
Hrčak ID:
201191
URI
Datum izdavanja:
27.12.2017.
Posjeta: 1.854 *