Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2684
Uključivanje sadržaja očuvanja i zaštite kulturnog krajolika u nastavu likovne kulture
Robert Potočnik
; Faculty of Teacher Education, University of Ljubljana
Sažetak
Kvalitetna nastava likovne kulture uključuje sveobuhvatnu provedbu sadržaja učenja na određenoj fazi razvoja, koja uključuje i obradu očuvanja i zaštite kulturnog krajolika. Ako je nastavnik osposobljen, savjestan i odgovoran i uključuje sadržaj očuvanja i zaštite kulturnog krajolika u nastavu, dugoročno doprinosi odgovornom odnosu učenika prema postojećoj graditeljskoj baštini, prepoznavanju neprimjerene obnove graditeljske baštine i suvremene arhitekture, koja ne poštuje identitet kulturnog krajolika.
U ovom radu istražujemo problem odnosa i stručnosti nastavnika za održavanje nastave sa sadržajem očuvanja i zaštite kulturnog krajolika, kao i posljedice poučavanja učenika na razini sposobnosti za kritičku prosudbu i vrednovanje kulturnog krajolika, njegova očuvanja i zaštite, kao i učenikova likovnog stvaralaštva, uz pomoć različitih metoda i oblika rada, prikladnih nastavnih medija, likovnih materijala i načina likovnog izražavanja u nastavnom procesu. U provedenom istraživanju sudjelovalo je 125 nastavnika koji izvode nastavu likovne kulture na razrednoj i predmetnoj razini osnovnoga obrazovanja iz cijele Slovenije i 61 učenik 6. razreda triju osnovnih škola iz različitih područja Slovenije. Istraživanje je pokazalo napredak učenika u pozitivnom i odgovornom odnosu prema očuvanju i zaštiti kulturnog krajolika, kao i učiteljevu višu osposobljenost za organizaciju likovne djelatnosti, kao i veću odgovornost za uspješno podučavanje učenika o navedenim sadržajima.
Ključne riječi
odnos prema očuvanju i zaštiti kulturnog krajolika; kritično vrednovanje; osnovna škola; nastava likovne kulture
Hrčak ID:
201196
URI
Datum izdavanja:
27.12.2017.
Posjeta: 1.710 *