Socijalna psihijatrija, Vol. 46 No. 4, 2018.
Izvorni znanstveni članak
Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem
Nataša Vlah
orcid.org/0000-0003-3965-0927
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Snježana Sekušak-Galešev
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sanja Skočić Mihić
orcid.org/0000-0001-6985-4213
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
U radu se ispituje razrednikova procjena pojavnosti simptoma deficita pažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem kod učenika osnovnih škola, obilježja razrednika i učenika te relacije navedenih varijabli. Razrednici su procjenjivali 242 učenika u 26 osnovnih škola podjednako iz četiri županije Republike Hrvatske kod kojih su otkrili četiri i više simptoma nepažnje. Korištene su dvije ljestvice: Ček lista Merrell i Tymms te 2 dimenzije Vanderbiltove ljestvice: nepažnja i impulzivnost/hiperaktivnost. Korelacijskim analizama utvrđena je povezanost obilježja razrednika (veći broj tjednih sati poučavanja i viša razina procijenjene potrebe za dodatnom
pomoći u učenju i/ili podršku u ponašanju) s ispitivanim dimenzijama. Nadalje, razrednikova samoprocjena niže razine zadovoljstva odnosom s učenikom povezana je s višom razinom prisutnosti hiperaktivnosti i impulzivnosti. Također, viši školski uspjeh i materijalni status roditelja učenika povezani su s višom procjenom pojavnosti simptoma nepažnje i impulzivnosti-hiperaktivnosti. Niži akademski uspjeh učenika povezan je s višom razinom razrednikove procjene pojavnosti nepažnje, a viši školski uspjeh s višom razinom pojavnosti impulzivnosti-hiperaktivnosti. Viša razina potrebe za dodatnom pomoći u učenju povezana je s višom razinom pojavnosti nepažnje, dok je potreba za dodatnom pomoći u regulaciji ponašanja povezana sa sva tri simptoma.
Ključne riječi
ADHD; Problemi u ponašanju; Deficit pažnje, Razrednici, Osnovna škola
Hrčak ID:
214837
URI
Datum izdavanja:
7.1.2019.
Posjeta: 2.887 *