hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem

Nataša Vlah   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Snježana Sekušak-Galešev ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sanja Skočić Mihić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6985-4213 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (173 KB) str. 372-389 preuzimanja: 186* citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N., Sekušak-Galešev, S. i Skočić Mihić, S. (2018). Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem. Socijalna psihijatrija, 46 (4), 372-389. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/214837
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša, et al. "Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem." Socijalna psihijatrija, vol. 46, br. 4, 2018, str. 372-389. https://hrcak.srce.hr/214837. Citirano 09.08.2020.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša, Snježana Sekušak-Galešev i Sanja Skočić Mihić. "Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem." Socijalna psihijatrija 46, br. 4 (2018): 372-389. https://hrcak.srce.hr/214837
Harvard
Vlah, N., Sekušak-Galešev, S., i Skočić Mihić, S. (2018). 'Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem', Socijalna psihijatrija, 46(4), str. 372-389. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/214837 (Datum pristupa: 09.08.2020.)
Vancouver
Vlah N, Sekušak-Galešev S, Skočić Mihić S. Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2018 [pristupljeno 09.08.2020.];46(4):372-389. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214837
IEEE
N. Vlah, S. Sekušak-Galešev i S. Skočić Mihić, "Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem", Socijalna psihijatrija, vol.46, br. 4, str. 372-389, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214837. [Citirano: 09.08.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (173 KB) str. 372-389 preuzimanja: 78* citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N., Sekušak-Galešev, S. i Skočić Mihić, S. (2018). Relations between Teacher and Student Characteristics in the Assessment of Symptoms of Inattention, Impulsivity and Hyperactivity Related to ADHD. Socijalna psihijatrija, 46 (4), 372-389. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/214837
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša, et al. "Relations between Teacher and Student Characteristics in the Assessment of Symptoms of Inattention, Impulsivity and Hyperactivity Related to ADHD." Socijalna psihijatrija, vol. 46, br. 4, 2018, str. 372-389. https://hrcak.srce.hr/214837. Citirano 09.08.2020.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša, Snježana Sekušak-Galešev i Sanja Skočić Mihić. "Relations between Teacher and Student Characteristics in the Assessment of Symptoms of Inattention, Impulsivity and Hyperactivity Related to ADHD." Socijalna psihijatrija 46, br. 4 (2018): 372-389. https://hrcak.srce.hr/214837
Harvard
Vlah, N., Sekušak-Galešev, S., i Skočić Mihić, S. (2018). 'Relations between Teacher and Student Characteristics in the Assessment of Symptoms of Inattention, Impulsivity and Hyperactivity Related to ADHD', Socijalna psihijatrija, 46(4), str. 372-389. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/214837 (Datum pristupa: 09.08.2020.)
Vancouver
Vlah N, Sekušak-Galešev S, Skočić Mihić S. Relations between Teacher and Student Characteristics in the Assessment of Symptoms of Inattention, Impulsivity and Hyperactivity Related to ADHD. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2018 [pristupljeno 09.08.2020.];46(4):372-389. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214837
IEEE
N. Vlah, S. Sekušak-Galešev i S. Skočić Mihić, "Relations between Teacher and Student Characteristics in the Assessment of Symptoms of Inattention, Impulsivity and Hyperactivity Related to ADHD", Socijalna psihijatrija, vol.46, br. 4, str. 372-389, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214837. [Citirano: 09.08.2020.]

Sažetak
U radu se ispituje razrednikova procjena pojavnosti simptoma deficita pažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem kod učenika osnovnih škola, obilježja razrednika i učenika te relacije navedenih varijabli. Razrednici su procjenjivali 242 učenika u 26 osnovnih škola podjednako iz četiri županije Republike Hrvatske kod kojih su otkrili četiri i više simptoma nepažnje. Korištene su dvije ljestvice: Ček lista Merrell i Tymms te 2 dimenzije Vanderbiltove ljestvice: nepažnja i impulzivnost/hiperaktivnost. Korelacijskim analizama utvrđena je povezanost obilježja razrednika (veći broj tjednih sati poučavanja i viša razina procijenjene potrebe za dodatnom
pomoći u učenju i/ili podršku u ponašanju) s ispitivanim dimenzijama. Nadalje, razrednikova samoprocjena niže razine zadovoljstva odnosom s učenikom povezana je s višom razinom prisutnosti hiperaktivnosti i impulzivnosti. Također, viši školski uspjeh i materijalni status roditelja učenika povezani su s višom procjenom pojavnosti simptoma nepažnje i impulzivnosti-hiperaktivnosti. Niži akademski uspjeh učenika povezan je s višom razinom razrednikove procjene pojavnosti nepažnje, a viši školski uspjeh s višom razinom pojavnosti impulzivnosti-hiperaktivnosti. Viša razina potrebe za dodatnom pomoći u učenju povezana je s višom razinom pojavnosti nepažnje, dok je potreba za dodatnom pomoći u regulaciji ponašanja povezana sa sva tri simptoma.

Ključne riječi
ADHD; Problemi u ponašanju; Deficit pažnje, Razrednici, Osnovna škola

Hrčak ID: 214837

URI
https://hrcak.srce.hr/214837

[engleski]

Posjeta: 517 *