Skip to the main content

Review article

Filozofija i pedagogija MartinaBubera s poveznicom prema waldorfskoj pedagogiji

Lasta Pavić Orešković orcid id orcid.org/0000-0003-1874-9186
Draženko Tomić orcid id orcid.org/0000-0003-3447-7838 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 471 Kb

page 247-267

downloads: 535

cite


Abstract

Rad se bavi temeljnim obilježjima filozofije dijaloga (dijalogike) Martina Bubera. Izložena su bitna obilježja dijaloga, odnosa, odnosno susreta, onako kako ih izražava Buber kroz ja-ti i ja-ono stav. Sagledan je pedagoški pristup utemeljen na filozofiji dijaloga te je ukazano na asimetričnost odgojno-obrazovnog odnosa, ulogu odgojitelja koji bi odnos trebao sagledavati kroz prizmu odgojenika, odgojiteljeve bitne
osobne i profesionalne kvalifikacije. Istaknuta je važnost odgoja osobne i društvene odgovornosti kroz odgoj stvaralaštva i zajedništva.
Uočeno je da dijalogika ima niz dodirnih točaka s waldorfskom pedagogijom, a istaknute su: odgoj duhovnosti i moralno-etički odgoj, neposredno iskustvo s prirodom, zadovoljavanje dnevnih potreba, specifičnost razvoja socijalnih kompetencija, upoznavanje fenomena svijeta i čovjeka kroz odgoj umjetnošću, inzistiranje na indirektnom poučavanju bez analitičko-racionalnog te stvaranje uvjeta za samoodgoj.

Keywords

Martin Buber; filozofija dijaloga; dijalogika; waldorfska pedagogija

Hrčak ID:

223373

URI

https://hrcak.srce.hr/223373

Publication date:

15.7.2018.

Visits: 1.110 *