Izvorni znanstveni članak
Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture
Anđelka Slavić
orcid.org/0000-0002-8188-4519
; Osnovna škola don Lovre Katića, Solin
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Danijela Matić
; Osnovna škola don Lovre Katića, Solin
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost između stila vodstva ravnatelja i subjektivne dobrobiti učitelja, kao i moguću medijacijsku ulogu školske kulture u ovom odnosu. U istraživanju je sudjelovalo 586 učitelja razredne i predmetne nastave zaposlenih u dvadeset osnovnih škola u devet županija Republike Hrvatske. U istraživanju su korišteni instrumenti: višefaktorski upitnik rukovođenja (za mjerenje transformacijskog, transakcijskog i pasivno-izbjegavajućeg stila vodstva (fr. Laissez-faire vodstvo ), upitnik o školskoj kulturi, skala zadovoljstva životom, skala pozitivnih i negativnih emocija i skala zadovoljstva učiteljskim poslom. Rezultati dobiveni strukturalnim modeliranjem pokazali su da je transformacijsko vodstvo pozitivno povezano sa školskom kulturom i dobrobiti, ali nije povezano s negativnim emocijama. Transakcijsko i pasivno-izbjegavajuće vodstvo pozitivno je povezano s negativnim emocijama. Također je utvrđeno da transakcijsko i pasivno-izbjegavajuće vodstvo nisu povezani sa školskom kulturom. Školska kultura pozitivno je povezana s dobrobiti, a negativno s negativnim emocijama. Pritom je utvrđeno da je školska kultura značajan medijator između transformacijskog vodstva i dobrobiti te negativnih emocija. Kod dobrobiti se radi o parcijalnoj medijaciji, a kod negativnih emocija o potpunoj medijaciji.
Ključne riječi
subjektivna dobrobit; suradnička školska kultura; stil vodstva; učitelji
Hrčak ID:
224378
URI
Datum izdavanja:
15.1.2019.
Posjeta: 2.096 *