Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Spol, emocionalna kompetentnost i neki pokazatelji akademske prilagodbe kod djece osnovnoškolske dobi

Anita Penić


Puni tekst: hrvatski pdf 1.232 Kb

str. 85-104

preuzimanja: 1.040

citiraj


Sažetak

Emocionalna kompetentnost kao sposobnost razumijevanja, izražavanja i upravljanja emocijama važna je za različite ishode učenja, a unatoč tome ne posvećuje joj se dovoljno pažnje u kontekstu utjecaja na različite pokazatelje prilagodbe na školu. Jedan od njih je školski uspjeh, ali i akademska samoefikasnost, odnosno uvjerenje u uspješno obavljanje akademskih zadataka. Svrha ovog istraživanja bila je ispitati odnos emocionalne kompetentnosti sa školskim uspjehom, akademskom samoefikasnosti i pažnjom te ispitati postojanje razlika u spolu pri procjenama. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika viših razreda osnovne škole. Suprotno očekivanjima, nisu pronađene razlike između dječaka i djevojčica u emocionalnoj kompetentnosti i akademskoj samoefikasnosti. Utvrđena je povezanost svih aspekata emocionalne kompetentnosti i akademske samoefikasnosti i pokazalo se da sposobnost izražavanja i imenovanja emocija, uz pažnju, jedina samostalno predviđa akademsku samoefikasnost. Bolja razvijenost sposobnosti uočavanja i razumijevanja te izražavanja i imenovanja emocija bila je povezana s manje poteškoća pri usmjeravanju i održavanju pažnje. Nije pronađena povezanost aspekata emocionalne kompetentnosti i školskog uspjeha. Rezultati su raspravljeni u kontekstu utjecaja na postignuće u školi i pruženi su prijedlozi njihove primjene u školskom sustavu.

Ključne riječi

akademska samoefikasnost; emocije; emocionalna kompetentnost; pažnja; školski uspjeh

Hrčak ID:

224382

URI

https://hrcak.srce.hr/224382

Datum izdavanja:

15.1.2019.

Posjeta: 2.035 *