Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu

Neala Ambrosi-Randić orcid id orcid.org/0000-0001-6032-7409 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 1.320 Kb

str. 105-123

preuzimanja: 994

citiraj


Sažetak

Osnovni je cilj ovoga istraživanja bio provjeriti jesu li intelektualne sposobnosti i samopoštovanje povezani s uporabom specifičnih strategija suočavanja kod djece. Na uzorku od 315 učenika i učenica petih razreda osnovnih škola primijenjena je Skala suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (SUO), test intelektualnih sposobnosti KI-4, te Coopersmithova skala samopoštovanja. Korelacijske analize pokazale su da se uz više intelektualne sposobnosti javlja značajno manja uporaba strategija traženja pomoći od prijatelja i roditelja, dok je niže samopoštovanje značajno povezano s većom uporabom strategija izbjegavanja i emocionalne reaktivnosti. Uz to, intelektualne sposobnosti, samopoštovanje i spol pokazale su se značajnim prediktorima uporabe nekih strategija suočavanja. Rezultati upućuju na važnost uključivanja različitih dimenzija funkcioniranja pri istraživanju i planiranju intervencija u cilju smanjivanja stresa u školskoj dobi.

Ključne riječi

intelektualne sposobnosti; suočavanje; samopoštovanje

Hrčak ID:

224383

URI

https://hrcak.srce.hr/224383

Datum izdavanja:

15.1.2019.

Posjeta: 2.040 *