Stručni rad
Nastava dostojna stoljeća u kojem živimo: Tableti od 1. razreda osnovne škole
Marlena Bogdanović
orcid.org/0000-0002-8632-6727
; Osnovna škola Tučepi, Tučepi
Sažetak
Nadahnuti sličnim primjerima diljem EU i svijeta, osnaženi znanjima i vještinama stjecanih tijekom stručnih usavršavanja na europskoj razini, učeći iz tuđih pogrešaka, ohrabreni spoznajom kako nema nikakvih zakonskih prepreka i shvaćajući da nemamo puno vremena za čekanje promjena izvana, odvažili smo se pokrenuti projekt osuvremenjivanja nastave od prvog razreda osnovne škole. Pristup planiranju projekta uvažio je tradiciju i sve ono dobro iz dosadašnjeg sustava odgoja i obrazovanja ali i potrebe naših malih „digitalnih urođenika“, misleći i na njihov sveobuhvatan razvoj – ne samo u STEM području već i potrebe za usvajanjem pravilnih životnih navika, brige o vlastitom zdravlju i odgovornog odnosa prema digitalnoj tehnologiji. Uz tradicionalne načine i metode poučavanja, uveli smo suvremene pristupe uz korištenje tabletnih računala umreženih u besplatno, sigurno virtualno okruženje i uz korištenje programskih alata visokog odgojno-obrazovnog potencijala. Učenici su odlično reagirali na ovaj kombinirani pristup i u četiri godine osvijestili dio mogućnosti koje im suvremena tehnologija daje za razvoj njihovih sveobuhvatnih potencijala, kako je ne bi sveudilj koristili samo za zabavu i igru. Projekt je svojom fleksibilnošću, jednostavnošću i širokim rasponom primjene pobudio interes šire javnosti. Nadamo se da će ovaj rad pomoći bržoj i efikasnijoj implementaciji suvremenih pristupa u odgoj i obrazovanje te obogaćivanju i osuvremenjivanju naše odgojno-obrazovne prakse.
Ključne riječi
tabletno računalo; digitalna tehnologija u odgoju i obrazovanju; inovacije u odgoju i obrazovanju; nastavna praksa
Hrčak ID:
224396
URI
Datum izdavanja:
15.11.2018.
Posjeta: 2.331 *