Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3456
Percepcija nastavne prakse hrvatskih studenata nastavničkih fakulteta
Marina Đuranović
orcid.org/0000-0001-7199-5488
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Irena Klasnić
orcid.org/0000-0002-0315-3104
; University of Zagreb, University Department of Croatian Studies
Marjan Ninčević
orcid.org/0000-0002-3027-4729
; University of Zagreb, University Department of Croatian Studies
Sažetak
Kvalitativna istraživanja u području pedagogije posljednjih desetljeća dobivaju na važnosti te se sve češće primjenjuju kako bi se dobio sadržajniji uvid u istraživanu problematiku. U radu smo primijenili fenomenološki pristup želeći ustanoviti kako studenti, budući učitelji, percipiraju nastavnu praksu. Studenti nastavničkih smjerova, koje smo intervjuirali, nazočili su nastavnoj praksi i predstavljaju vrijedan izvor podataka o njoj. U ispitivanju je sudjelovalo 307 ispitanika, 102 studenta i 205 studentica. Ispitanici su bili studenti Sveučilišta u Zagrebu, polaznici pet sastavnica Sveučilišta: Učiteljskog fakulteta, Muzičke akademije, Kineziološkog fakulteta, Prirodoslovno-matematičkog fakulteta i Hrvatskih studija. Uzorak je bio namjeran, njime smo obuhvatili studente nastavničkih studija. U radu su prikazani odgovori na tri pitanja otvorenog tipa. Analiza je provedena tako da su prikupljene izjave ispitanika identificirane i razvrstane u kategorije kako bismo klasificirali empirijski materijal. Rezultati sugeriraju da postoji niz pozitivnih vrijednosti nastavne prakse za rad budućih učitelja, ali i njezini brojni nedostaci. Studenti, budući učitelji, iznose i niz konkretnih prijedloga u vezi s tim kako unaprijediti kvalitetu nastavne prakse. Studente kao korisnike nastavne prakse treba kontinuirano propitivati te na osnovi njihovih iskaza unijeti promjene kako bi oni postali kompetentni učitelji te odgajali i obrazovali sposobne, zadovoljne, kreativne i sretne učenike. Ovaj rad mogao bi biti doprinos izradi novog Pravilnika o vježbaonicama.
Ključne riječi
fenomenološki pristup; kvalitativno istraživanje; nastavna praksa; studenti
Hrčak ID:
229372
URI
Datum izdavanja:
13.9.2019.
Posjeta: 2.396 *