Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

DRUŠTVENI SOFTVER U MREŽNIM ODNOSIMA S JAVNOSTI Novi izazovi u korporativnoj komunikaciji

Zoran Tomić ; Mostar
Zdeslav Milas ; Zagreb
Mario Kapulica ; Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 256 Kb

str. 314-330

preuzimanja: 246

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 62 Kb

str. 331-331

preuzimanja: 92

citiraj


Sažetak

Prije petnaest godina pojavom interneta stvorene su nove strukture javne
komunikacije koje dopunjavaju tradicionalne medijske mehanizme
dovodeći u isto vrijeme njihovu dominaciju u pitanje. Rasprostranjenost
interneta stavilo je korporativnu komunikaciju pred nove izazove: mrežna
komunikacija u tome kontekstu preuzima suodgovornost za digitalnu
reputaciju, a ona je postala činitelj stvaranja vrijednosti. Stvoreni su
izazovi i šanse za komunikacijski menadžment na mreži, ona omogućuje
izravne i nefiltrirane odnose s raznim dionicima. No, mrežna komunikacija
ima vlastita pravila, nove javnosti razlikuju se od klasičnih ne samo
po virtualnosti nego i po vlastitim pravilima pozornosti i po stilovima.
Uloga vratara igra znatno manju ulogu negoli u klasičnim medijima. S
nastankom društvenoga softvera stvoreni su novi oblici mrežne komunikacije.
To su ponajprije blogovi, podcast, RSS i wiki koji mogu proširiti
komunikativni prostor djelovanja korporacije. S pojavom web-stranica
nastao je prvi tip mrežnoga odnosa s javnosti, digitalizirani PR. Uz mogućnost
povratnoga kanala stvoren je drugi tip, internet-PR, no oba tipa
su monološka. S pojavom društvenoga softvera 2005. godine nastaje treći
tip nazvan Cluetrain-PR. On je dijaloškoga karaktera, a cilj mu je postizanje
međusobnoga razumijevanja.

Ključne riječi

odnosi s javnosti; mrežna komunikacija; korporativna komunikacija; društveni softver; digitalna reputacija; mediji.

Hrčak ID:

230097

URI

https://hrcak.srce.hr/230097

Datum izdavanja:

15.12.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 824 *