Pregledni rad
DRUŠTVENI SOFTVER U MREŽNIM ODNOSIMA S JAVNOSTI Novi izazovi u korporativnoj komunikaciji
Zoran Tomić
; Mostar
Zdeslav Milas
; Zagreb
Mario Kapulica
; Zagreb
Sažetak
Prije petnaest godina pojavom interneta stvorene su nove strukture javne
komunikacije koje dopunjavaju tradicionalne medijske mehanizme
dovodeći u isto vrijeme njihovu dominaciju u pitanje. Rasprostranjenost
interneta stavilo je korporativnu komunikaciju pred nove izazove: mrežna
komunikacija u tome kontekstu preuzima suodgovornost za digitalnu
reputaciju, a ona je postala činitelj stvaranja vrijednosti. Stvoreni su
izazovi i šanse za komunikacijski menadžment na mreži, ona omogućuje
izravne i nefiltrirane odnose s raznim dionicima. No, mrežna komunikacija
ima vlastita pravila, nove javnosti razlikuju se od klasičnih ne samo
po virtualnosti nego i po vlastitim pravilima pozornosti i po stilovima.
Uloga vratara igra znatno manju ulogu negoli u klasičnim medijima. S
nastankom društvenoga softvera stvoreni su novi oblici mrežne komunikacije.
To su ponajprije blogovi, podcast, RSS i wiki koji mogu proširiti
komunikativni prostor djelovanja korporacije. S pojavom web-stranica
nastao je prvi tip mrežnoga odnosa s javnosti, digitalizirani PR. Uz mogućnost
povratnoga kanala stvoren je drugi tip, internet-PR, no oba tipa
su monološka. S pojavom društvenoga softvera 2005. godine nastaje treći
tip nazvan Cluetrain-PR. On je dijaloškoga karaktera, a cilj mu je postizanje
međusobnoga razumijevanja.
Ključne riječi
odnosi s javnosti; mrežna komunikacija; korporativna komunikacija; društveni softver; digitalna reputacija; mediji.
Hrčak ID:
230097
URI
Datum izdavanja:
15.12.2008.
Posjeta: 1.415 *