Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

MODELI ODNOSA S JAVNOŠĆU

Zoran Tomić ; Mostar
Zdeslav Milas ; Zagreb
Siniša Kovačević ; Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 270 Kb

str. 224-241

preuzimanja: 671

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 47 Kb

str. 242-242

preuzimanja: 121

citiraj


Sažetak

Odnosi s javnošću disciplina je društvenih znanosti koja se danas brzo
razvija. No, ona je imala svoj evolutivni razvoj. Američki znanstvenici
James Gruing i Tod Hunt (1984.) istražili su modele razvoja odnosa s javnošću
i utvrdili četiri modela primjene. Prvi model jest model tiskovne
agenture koji nastoji osigurati publicitet za klijenta pri čemu istina nije
uvjet za dobru priču. Drugi je model javnoga informiranja. Njegova je
bit angažiranje tvorničkih novinara koji informiraju javnost. Treći je
dvosmjerni asimetrični model koji uključuje i povratnu informaciju ili
dvosmjernu komunikaciju. Asimetričan je zbog toga što je neuravnotežen
jer se cilja na promjenu stavova ili ponašanje publike, a ne na promjenu
organizacije. Četvrti je model dvosmjerno simetrični i on se ponekad
opisuje idealnim modelom ili čistim modelom odnosa s javnošću. U komunikaciji
sudjeluju subjekti s jedne i druge strane i oni međusobno razmjenjuju
komunikaciju poštujući obostrane interese. Uz navedena četiri
Gruing-Huntova modela razmatraju se i model izvrsnosti kao i otvoreni
i zatvoreni model odnosa s javnošću.

Ključne riječi

odnosi s javnošću; modeli; komunikacija; informiranje; manipulacija; mediji; tisak; publicitet; javnost.

Hrčak ID:

230307

URI

https://hrcak.srce.hr/230307

Datum izdavanja:

3.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.220 *