Pregledni rad
Ekološki osviješteni potrošači – izvor poduzetničkih prilika u Republici Hrvatskoj
Davor Širola
orcid.org/0000-0002-5902-511X
; Veleučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Natalija Čavlin
orcid.org/0000-0003-2563-3026
; Veleučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
U sve ugroženijem prirodnom okruženju, ekološki osviješteni potrošači postaju iznimno važni, kako za očuvanje i održivost okoliša, tako i za jačanje sklonosti ka zdravom načinu života, ali i potrošnje zelenih proizvoda i usluga. Kroz empirijsko istraživanje komponenti teorije planiranog ponašanja u sklopu ovog rada, utvrđena je razina ekološke osviještenosti ispitanika, kao i da su stavovi o očuvanju okoliša i vlastitog zdravlja, znanje i svijest o potrebi očuvanja okoliša te životni stil statistički značajni prediktori kupovnih i životnih namjera, a posredno i ekoloških ponašanja. Također, utvrđena je veća zabrinutost starijeg dijela ispitanika i žena za ekološka pitanja. Komparacijom sa sličnim domaćim i svjetskim istraživanjima, utvrđen je značajno niži udjel LOHAS segmenta, odnosno prevladavajući udjel djelomično ekološki osviještenih ispitanika što upućuje na skromniji potencijal
domaćeg tržišta za prihvaćanje zelenih proizvoda, usluga, kao i razvoj poduzetničkih projekata u tom području.
Ključne riječi
ekološki potrošači; segmentacija potrošača; teorija planiranog ponašanja
Hrčak ID:
230531
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 2.638 *