Skip to the main content

Preliminary communication

Preferencije vinskih turista i zadovoljstvo ponudom vinskog turizma u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji

Željka Mesić orcid id orcid.org/0000-0002-9349-1560 ; University in Zagreb, Faculty of Agriculture in Zagreb, Zagreb
Mateja Lončar orcid id orcid.org/0000-0003-1637-6603 ; University in Zagreb, Faculty of Agriculture in Zagreb, Zagreb
Marina Tomić Maksan ; University in Zagreb, Faculty of Agriculture in Zagreb, Zagreb


Full text: croatian pdf 343 Kb

page 113-123

downloads: 601

cite


Abstract

Cilj rada bio je utvrditi zadovoljstvo vinskih turista ponudom vinskog turizma na području Zagrebačke županije i Grada Zagreba te utvrditi njihove preferencije i motive za sudjelovanje u vinskom turizmu. Osobno anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 100 posjetitelja vinskog turizma. Rezultati istraživanja pokazali su da od proizvoda vinskog turizma ispitanici najčešće posjećuju vinske ceste i vinarije, zatim vinograde i vinske manifestacije, dok ih najmanje posjećuje vinske festivale. Najposjećenija je Plešivička vinska cesta, od vinskih festivala “VINOcom”, a od vinskih manifestacija Martinje i Vincekovo. Za većinu posjetitelja najvažniji motivi za posjet vinskim cestama i vinarijama su kušanje vina i druženje s partnerom/icom, prijateljima i/ili s obitelji. Ispitanici su relativno zadovoljni ukupnom ponudom vinskog turizma, pri čemu su najzadovoljniji ponudom vinarija, a najmanje zadovoljni brojem organiziranih posjeta vinogradima. Na učestaliji posjet vinskom turizmu ispitanike bi mogla potaknuti bolja ponuda lokalnih eno-gastro specijaliteta, bolja promocija vinskih cesta, vinskih manifestacija i festivala, povoljnije cijene, više informacija o ponudi te organizirane ture i obilasci vinskih cesta i vinograda. Rezultati istraživanja daju informativnu podlogu za izradu inovativnih marketinških strategija za sve sudionike vinskog turizma.

Keywords

vinski turizam; preferencije; motivi; zadovoljstvo ponudom

Hrčak ID:

231062

URI

https://hrcak.srce.hr/231062

Publication date:

17.11.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.401 *