Sažetak sa skupa
ZADOVOLJSTVO RODITELJA ZDRAVSTVENOM SKRBI DJECE U OŽB POŽEGA
Tatjana Mermolja
; Opća županijska bolnica Požega, Požega, Hrvatska
Sažetak
Uvod: Zadovoljstvo pacijenata je procjena primljene zdravstvene skrbi te se kao takve koriste za un-apređenje zdravstvene skrbi. Zadovoljstvo uslugom više se mjeri kroz kvalitetnu komunikaciju, razumi-jevanje, suosjećanje i povjerenje pružatelja skrbi nego na sam tehnički aspekt liječenja.
Ciljevi: Ispitati postoje li razlike u procjeni zadovoljstva roditelja s obzirom na odjel na kojem je dijete hospitalizirano, s obzirom na spol, dob i obrazovanje roditelja, na dob djeteta i vrstu bolesti tijekom hospitalizacije (akutna, kronična), ispitati zadovoljstvo roditelja zdravstvenom skrbi djece s različitih aspekata (dostupnost informacija, stav osoblja prema djeci i roditeljima, sposobnost, znanja i vještine zdravstvenih djelatnika, radni uvjeti, stav prema radnim obavezama).
Ispitanici i metode: U ovom istraživanju ispitan je 151 roditelj čija su djeca boravila na odjelu pedi-jatrije, odjelu infektologije, ORL odjelu i odjelu kirurgije u OŽB Požega. Korišten je anonimni upitnik sastavljen za potrebe ovog rada.
Rezultati: Značajno veća proporcija ispitanika potpuno se slaže s tvrdnjom kako su se osjećali do-brodošlo na odjelu, smatraju kako je osoblje pazilo da njihovom djetetu bude ugodno, te kako im je osoblje ponudilo podršku i razumijevanje kad je bilo potrebe. Ispitanici čija su djeca hospitalizirana na Odjelu infektologije imaju negativniji stav o tome da postoji pozitivna radna atmosfera od svih drugih odjela na kojima su hospitalizirana djeca (p=0,022), ispitanici čija su djeca hospitalizirana na odjelu pedijatrije imaju negativniji stav o tome da je osoblje pod stresom od onih na odjelu kirurgije (p=0,015), te ispitanici čija su djeca hospitalizirana na odjelu pedijatrije imaju negativniji stav o tome da osoblje preopterećeno obavezama od onih na odjelu kirurgije (p=0,029). Osobe ženskog spola imaju negativnije mišljenje o tome da su dobili adekvatne informacije o vremenu posjeta (p=0,049), kao i slabije povjerenje u znanje i sposobnost osoblja (p=0,030). Roditelji novorođenčadi imaju negativnije mišljenje o tome da je osoblje pazilo da njihovom djetetu bude ugodno od ispitanika čija su djeca u školskoj dobi (p=0,033).
Zaključak: Uočavanje prioriteta roditelja hospitalizirane djece u zadovoljstvu sa zdravstvenom skrbi može nam biti važan instrument za poboljšanje kvalitete zdravstvene skrbi.
Ključne riječi
komunikacija; kvaliteta zdravstvene skrbi; zadovoljstvo roditelja
Hrčak ID:
232926
URI
Datum izdavanja:
31.12.2019.
Posjeta: 1.703 *