Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.2

ŠTO JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACIITET RADNOG PAMĆENJA

Josip Novak ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, Republika Hrvatska
Predrag Brođanac ; V. gimnazija, Zagreb, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 247 Kb

str. 31-44

preuzimanja: 718

citiraj


Sažetak

U istraživanjima se pokazalo kako su stavovi prema matematici značajan prediktor različitih ishoda u matematici, poput angažmana ili postignuća, ali i kasnije akademske izvedbe u matematici i prirodnim predmetima te uspjeha i upornosti u učenju matematike.Međutim, na hrvatskim uzorcima stavovi prema matematici i njihov odnos s uspjehom iz Matematike i Fizike slabo je istražen, kao i uloga radnog pamćenja u navedenome odnosu. Radno pamćenje snažno je povezano s izvedbom u zadacima iz matematike i stoga je od praktične koristi odrediti kakvu ulogu ima u odnosu stavova prema matematici i uspjeha iz Matematike i Fizike. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 178 učenika V. gimnazije u Zagrebu, u kojemu je podjednak omjer spolova. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju kako radno pamćenje i Percipirana korisnost matematike nisu značajni prediktori uspjeha iz Matematike i Fizike kada su u regresijsku jednadžbu uključeni i faceti stavova prema matematici, Naklonost prema matematici i Matematičko samopoimanje. Konačan model i zabilježeni medijacijski efekti imaju praktične implikacije i upućuju na daljnja istraživanja odnosa tih konstrukata.

Ključne riječi

stavovi prema matematici; radno pamćenje; školski uspjeh

Hrčak ID:

233529

URI

https://hrcak.srce.hr/233529

Datum izdavanja:

2.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 2.357 *