hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.2

ŠTO JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACIITET RADNOG PAMĆENJA

Josip Novak ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, Republika Hrvatska
Predrag Brođanac ; V. gimnazija, Zagreb, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (247 KB) str. 31-44 preuzimanja: 232* citiraj
APA 6th Edition
Novak, J. i Brođanac, P. (2019). ŠTO JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACIITET RADNOG PAMĆENJA. Život i škola, LXV (1-2), 31-44. https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.2
MLA 8th Edition
Novak, Josip i Predrag Brođanac. "ŠTO JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACIITET RADNOG PAMĆENJA." Život i škola, vol. LXV, br. 1-2, 2019, str. 31-44. https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.2. Citirano 30.07.2021.
Chicago 17th Edition
Novak, Josip i Predrag Brođanac. "ŠTO JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACIITET RADNOG PAMĆENJA." Život i škola LXV, br. 1-2 (2019): 31-44. https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.2
Harvard
Novak, J., i Brođanac, P. (2019). 'ŠTO JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACIITET RADNOG PAMĆENJA', Život i škola, LXV(1-2), str. 31-44. https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.2
Vancouver
Novak J, Brođanac P. ŠTO JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACIITET RADNOG PAMĆENJA. Život i škola [Internet]. 2019 [pristupljeno 30.07.2021.];LXV(1-2):31-44. https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.2
IEEE
J. Novak i P. Brođanac, "ŠTO JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACIITET RADNOG PAMĆENJA", Život i škola, vol.LXV, br. 1-2, str. 31-44, 2019. [Online]. https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.2

Sažetak
U istraživanjima se pokazalo kako su stavovi prema matematici značajan prediktor različitih ishoda u matematici, poput angažmana ili postignuća, ali i kasnije akademske izvedbe u matematici i prirodnim predmetima te uspjeha i upornosti u učenju matematike.Međutim, na hrvatskim uzorcima stavovi prema matematici i njihov odnos s uspjehom iz Matematike i Fizike slabo je istražen, kao i uloga radnog pamćenja u navedenome odnosu. Radno pamćenje snažno je povezano s izvedbom u zadacima iz matematike i stoga je od praktične koristi odrediti kakvu ulogu ima u odnosu stavova prema matematici i uspjeha iz Matematike i Fizike. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 178 učenika V. gimnazije u Zagrebu, u kojemu je podjednak omjer spolova. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju kako radno pamćenje i Percipirana korisnost matematike nisu značajni prediktori uspjeha iz Matematike i Fizike kada su u regresijsku jednadžbu uključeni i faceti stavova prema matematici, Naklonost prema matematici i Matematičko samopoimanje. Konačan model i zabilježeni medijacijski efekti imaju praktične implikacije i upućuju na daljnja istraživanja odnosa tih konstrukata.

Ključne riječi
stavovi prema matematici; radno pamćenje; školski uspjeh

Hrčak ID: 233529

URI
https://hrcak.srce.hr/233529

[engleski] [njemački]

Posjeta: 597 *