Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3244
IKT i raznolikost funkcionalnih poteškoća na sveučilištu
Ana Mª Ortiz Colón
; Department of Pedagogy, Faculty of Humanities and Education Sciences, University of Jaén Campus Las Lagunillas, s/n, 23071 ,Jaén, Spain
Mª Jesús Colmenero Ruiz
; Department of Pedagogy, Faculty of Humanities and Education Sciences, University of Jaén Campus Las Lagunillas, s/n, 23071 ,Jaén, Spain
Javier Rodríguez Moreno
orcid.org/0000-0002-5890-3654
; Department of Pedagogy, Faculty of Humanities and Education Sciences, University of Jaén Campus Las Lagunillas, s/n, 23071 ,Jaén, Spain
Sažetak
S obzirom na potrebu za napretkom u korištenju informacijske i komunikacijske
tehnologije (IKT) kod osoba s teškoćama, cilj ovoga istraživanja je potvrditi
postojanje značajnih razlika vezanih uz IKT koja se primjenjuje u radu s osobama
s funkcionalnim teškoćama u konkretnom slučaju kod studenata u programu Rani
odgoj i obrazovanje te kod studenata u programu Primarno obrazovanje s obzirom
na spol, godinu studija, program studija te s obzirom na prijašnje osposobljavanje u
području IKT-a i funkcionalne raznolikosti. U tu svrhu, uzorak ispitanika činili su
studenti na Sveučilištu Jaén (n= 440). U analizi smo usporedili srednje vrijednosti
nezavisnih uzoraka (Student t) te smo izračunali veličinu učinka (Cohenov d),
s osnovnim deskriptivom. Rezultati pokazuju da kod srednje-slabijega znanja
studenata postoje razlike u korist studenata upisanih u treću godinu i koji imaju
specifičnu obuku iz toga područja. Zaključujemo da je neophodno unijeti promjene
u inicijalnom obrazovanju učitelja da bi se promicala osposobljenost, znanje i
primjena IKT-a kod osoba s funkcionalnom poteškoćom zbog izravne povezanosti
koja postoji između razine osposobljavanja i primjene
Ključne riječi
funkcionalna raznolikost; IKT; inkluzivno obrazovanje; inicijalno obrazovanje učitelja; tehnološki resursi
Hrčak ID:
235900
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 1.507 *