Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3244

IKT i raznolikost funkcionalnih poteškoća na sveučilištu

Ana Mª Ortiz Colón ; Department of Pedagogy, Faculty of Humanities and Education Sciences, University of Jaén Campus Las Lagunillas, s/n, 23071 ,Jaén, Spain
Mª Jesús Colmenero Ruiz ; Department of Pedagogy, Faculty of Humanities and Education Sciences, University of Jaén Campus Las Lagunillas, s/n, 23071 ,Jaén, Spain
Javier Rodríguez Moreno orcid id orcid.org/0000-0002-5890-3654 ; Department of Pedagogy, Faculty of Humanities and Education Sciences, University of Jaén Campus Las Lagunillas, s/n, 23071 ,Jaén, Spain


Puni tekst: engleski pdf 358 Kb

str. 1103-1131

preuzimanja: 252

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 358 Kb

str. 1103-1131

preuzimanja: 312

citiraj


Sažetak

S obzirom na potrebu za napretkom u korištenju informacijske i komunikacijske
tehnologije (IKT) kod osoba s teškoćama, cilj ovoga istraživanja je potvrditi
postojanje značajnih razlika vezanih uz IKT koja se primjenjuje u radu s osobama
s funkcionalnim teškoćama u konkretnom slučaju kod studenata u programu Rani
odgoj i obrazovanje te kod studenata u programu Primarno obrazovanje s obzirom
na spol, godinu studija, program studija te s obzirom na prijašnje osposobljavanje u
području IKT-a i funkcionalne raznolikosti. U tu svrhu, uzorak ispitanika činili su
studenti na Sveučilištu Jaén (n= 440). U analizi smo usporedili srednje vrijednosti
nezavisnih uzoraka (Student t) te smo izračunali veličinu učinka (Cohenov d),
s osnovnim deskriptivom. Rezultati pokazuju da kod srednje-slabijega znanja
studenata postoje razlike u korist studenata upisanih u treću godinu i koji imaju
specifičnu obuku iz toga područja. Zaključujemo da je neophodno unijeti promjene
u inicijalnom obrazovanju učitelja da bi se promicala osposobljenost, znanje i
primjena IKT-a kod osoba s funkcionalnom poteškoćom zbog izravne povezanosti
koja postoji između razine osposobljavanja i primjene

Ključne riječi

funkcionalna raznolikost; IKT; inkluzivno obrazovanje; inicijalno obrazovanje učitelja; tehnološki resursi

Hrčak ID:

235900

URI

https://hrcak.srce.hr/235900

Datum izdavanja:

19.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.507 *