Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

NOVA PUBLIKA NOVIH MEDIJA

Marina Mučalo ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Silvio Šop ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 303 Kb

str. 51-55

preuzimanja: 3.095

citiraj


Sažetak

Digitalna je tehnologija ključ golemih tehnoloških promjena u medijskoj slici 21. stoljeća. Stari su se mediji morali prilagoditi novih zahtjevima nove publike. Umjesto dosadašnjih pasivnih konzumenata javljaju se korisnici, aktivni kreatori novih medijskih formi, ali i sadržaja. Vrijeme velikih promjena rezultiralo je jednom potpuno novom i dosad nepoznatom formom kao što je građansko novinarstvo. Ujedno, upravo uslijed konvergencije koja se događa među medijima, nastaje i jedan potpuno novi pojam, a to su participirajući mediji. Gotovo ucijenjeni tehnološkim promjenama i sadržajima koji su iz njih proizišli, stari se mediji pokušavaju prilagoditi i obogatiti svoju ponudu. Internetske stranice s ponudom podcasta, blogova, chatova i foruma, mediji on-demand, posebne redakcije za građansko novinarstvo, otkupi amaterskih audio i video snimki, otkupi fotografija, kontinuirana interakcija i komunikacija svih sa svima, transparentnost itd., sve su to elementi koji dovode do konvergencije koja se više ne može zanijekati niti ignorirati.

Ključne riječi

digitalizacija; participirajući mediji; građansko novinarstvo; konvergencija

Hrčak ID:

21831

URI

https://hrcak.srce.hr/21831

Datum izdavanja:

20.3.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.837 *