Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

NOVA PUBLIKA NOVIH MEDIJA

Marina Mučalo ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Silvio Šop ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 303 Kb

str. 51-55

preuzimanja: 2.771

citiraj


Sažetak

Digitalna je tehnologija ključ golemih tehnoloških promjena u medijskoj slici 21. stoljeća. Stari su se mediji morali prilagoditi novih zahtjevima nove publike. Umjesto dosadašnjih pasivnih konzumenata javljaju se korisnici, aktivni kreatori novih medijskih formi, ali i sadržaja. Vrijeme velikih promjena rezultiralo je jednom potpuno novom i dosad nepoznatom formom kao što je građansko novinarstvo. Ujedno, upravo uslijed konvergencije koja se događa među medijima, nastaje i jedan potpuno novi pojam, a to su participirajući mediji. Gotovo ucijenjeni tehnološkim promjenama i sadržajima koji su iz njih proizišli, stari se mediji pokušavaju prilagoditi i obogatiti svoju ponudu. Internetske stranice s ponudom podcasta, blogova, chatova i foruma, mediji on-demand, posebne redakcije za građansko novinarstvo, otkupi amaterskih audio i video snimki, otkupi fotografija, kontinuirana interakcija i komunikacija svih sa svima, transparentnost itd., sve su to elementi koji dovode do konvergencije koja se više ne može zanijekati niti ignorirati.

Ključne riječi

digitalizacija, participirajući mediji, građansko novinarstvo, konvergencija

Hrčak ID:

21831

URI

https://hrcak.srce.hr/21831

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.319 *