Izvorni znanstveni članak
UTJECAJ TURIZMA NA ZAPOŠLJIVOST I SOCIOEKONOMSKI POLOŽAJ MLADIH U SPLITU
Renata Relja
orcid.org/0000-0002-5684-4558
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Odsjek za sociologiju
Tea Gutović
orcid.org/0000-0003-0713-4610
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Odsjek za sociologiju
Karmen Svalina
orcid.org/0000-0002-3747-3333
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Odsjek za sociologiju
Sažetak
Hrvatska je jedna od država koje imaju najveću stopu nezaposlenih mladih u Europi. S obzirom da masovni turizam povećava zapošljavanje, ovim se radom željelo istražiti pruža li turizam mladima priliku na tržištu rada. Istraživanje je provedeno u lipnju 2020. godine metodom online ankete na uzorku od 203 ispitanika u dobi od 18 do 34 godine. Rezultati ukazuju kako većina mladih u turizmu radi tri mjeseca, tj. za njih je to sezonski posao. Najviše mladih radi kao konobar/ica, prodavač/ica i kao voditelj/ica apartmana. Mladi tijekom sezonskog rada zarade više nego u ostatku godine. Također, većina mladih se osjeća iscrpljeno tijekom sezonskog rada. Pozitivan stav prema daljnjem ulaganju u turizam grada Splita ima više od dvije trećine ispitanika. Može se utvrditi kako turizam nudi mladima kratkotrajno zaposlenje te većinom prvo radno iskustvo. Turizam je tako u ovom socio-prostornom kontekstu početna faza izlaska mladih na tržište rada u kojem se oni nastavljaju razvijati.
Ključne riječi
mladi, tržište rada, nezaposlenost, turizam
Hrčak ID:
248638
URI
Datum izdavanja:
24.12.2020.
Posjeta: 3.301 *