Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i4.4022
Demokratska školska kultura i demokratsko školsko vođenje
Monika Pažur
orcid.org/0000-0003-0936-0048
; Faculty of Teacher Education Department of Education University of Zagreb
Vlatka Domović
orcid.org/0000-0001-5794-6786
; Faculty of Teacher Education Department of Education University of Zagreb
Vesna Kovač
orcid.org/0000-0002-0575-0543
; University of Rijeka Faculty of Humanities and Social Sciences Sveučilišna avenija 4, 51000 Rijeka, Croatia
Sažetak
U radu je prikazano istraživanje u kojem je provjeren odnos između demokratskoga
školskog vođenja i demokratske školske kulture u osnovnim školama. Istraživanje se
temelji na dosadašnjim spoznajama koje upućuju na značajnu ulogu ravnatelja u
razvoju i mijenjanju školske kulture (Fullan, 2005). Svrha je istraživanja utvrditi
je li i u kojoj mjeri procjena učitelja osnovnih škola o stupnju razvij
enosti odabranih obilježja demokratskoga školskog vođenja povezana s njihovom
procjenom stupnja razvijenosti odabranih obilježja demokratske školske kulture.
U istraživanju je sudjelovao 651 učitelj iz grada Zagreba i Zagrebačke županije.
Istraživanje je provedeno anketnim ispitivanjem u kojem je korišten upitnik koji
je sadržavao Instrument za mjerenje obilježja demokratskoga školskog vođenja
(izrađen za potrebe istraživanja) i Instrument za mjerenje obilježja demokratske
školske kulture (preuzet od Spajić-Vrkaš, 2016.). Prema percepciji učitelja ravnatelji
u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji u značajnoj mjeri implementiraju obilježja
demokratskoga školskog vođenja te percipiraju da u školama postoji osrednja
razina prisutnosti obilježja demokratske školske kulture. Nadalje, istraživanjem
je utvrđena statistički značajna visoka pozitivna povezanost između obilježja
demokratskoga školskog vođenja i demokratske školske kulture.
Ključne riječi
demokratska školska kultura; demokratsko školsko vođenje; osnovna škola; ravnatelj; učitelji
Hrčak ID:
250629
URI
Datum izdavanja:
20.12.2020.
Posjeta: 1.832 *