Educatio biologiae, No. 6., 2020.
Stručni rad
https://doi.org/10.32633/eb.6.8
Korištenje videolekcija u poučavanju i učenju biologije
Mihaela Štargl
orcid.org/0000-0001-8849-2908
; Osnovna škola Veliko Trojstvo
Valerija Begić
orcid.org/0000-0002-6031-404X
; Osnovna škola Sesvetski Kraljevec
Ines Radanović
orcid.org/0000-0003-3239-0536
; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek
Sažetak
Epidemiološka situacija vezana uz pandemiju COVID-19, kako u cijelom svijetu, tako i u Hrvatskoj, uvjetovala je određene promjene u organizaciji i provedbi nastavnog procesa. Osim klasične nastave u školi, učenici odgojno-obrazovne ishode ostvaruju i kroz mješoviti oblik nastave koji osim nastave u školi uključuje i nastavu na daljinu ili modelom koji podrazumijeva isključivo rad na daljinu. Zbog promjena u provedbi nastavnog procesa se u organizaciji Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za odgoj i obrazovanje pristupilo izradi videolekcija, u sklopu podrške učiteljima i nastavnicima, ali i učenicima i njihovim roditeljima, pri izvođenju nastave na daljinu u školskoj godini 2020./2021. Kako su videolekcije na određeni način novitet i učiteljima i učenicima, cilj je bio analizirati uspješnost ostvarivanja odgojno-obrazovnih ishoda uz rad s učenicima putem videolekcija. Utvrđeno je da učenici uglavnom mogu uspješno ostvariti odgojno-obrazovne ishode propisane Okvirnim godišnjim izvedbenim kurikulumom, uz aktivno uključivanje u nastavni proces, ali i da imaju poteškoće u izdvajanju pojmova ključnih za izgradnju temeljnih koncepata i prikazivanju njihovih međuodnosa. S obzirom na reakcije učenika uz određene aktivnosti, zaključeno je kako bi uspješnijem ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda svakako doprinijela i provedba praktičnih radova ili priprema video materijala njihove provedbe, ako ih učenici ne mogu samostalno izvesti kod kuće.
Ključne riječi
nastava na daljinu; videolekcija; ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda; građa i uloga probavnog sustava
Hrčak ID:
254827
URI
Datum izdavanja:
27.12.2020.
Posjeta: 2.534 *