Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i1.3994
Usvajanje tehnike skoka u dalj korištenjem povratnih informacija različitih vrsta i frekvencija
Aleksandar Puklavec
orcid.org/0000-0001-6377-7659
; Elementary School Nedelišće Trg Republike 9, 40305 Nedelišće, Croatia
Ljubomir Antekolović
orcid.org/0000-0002-9614-9138
; Faculty of Kinesiology University of Zagreb Horvaćanski zavoj 15, 10110 Zagreb, Croatia
Pavle Mikulić
; Faculty of Kinesiology University of Zagreb Horvaćanski zavoj 15, 10110 Zagreb, Croatia
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati utjecaj različitih količina i vrsta povratnih informacija
(PI) u procesu usvajanja tehnike skoka u dalj kod učenika osnovne škole. Osamdeset
i osam učenika i učenica, starosti 11 (±0,5) godina, bez prethodnoga iskustva u
treningu skoka u dalj, raspodijeljeno je u jednu od četiriju skupina ispitanika koje su
dobivale PI: (1) verbalno samo na ključne greške, (2) verbalno i vizualno samo na
ključne greške, (3) verbalno i vizualno na sve greške ili (4) nisu primale PI. Duljina
skoka i relevantni kinematički parametri skoka u dalj izmjereni su prije i nakon
osmotjednog eksperimentalnoga tretmana. Rezultati istraživanja pokazali su kako
je grupa koja je primala PI, na svaku grešku verbalnim i vizualnim putem najviše
napredovala u smislu duljine skoka u dalj. Različite količine i vrste PI različito
djelovale su na promatrane kinematičke parametre te nisu uočene konzistentne
promjene između grupa. Zaključeno je kako djeca osnovnoškolske dobi prilikom
usvajanja kompleksne motoričke vještine imaju više koristi od većih frekvencija
PI (verbalnih i vizualnih na sve greške) u usporedbi s reduciranim PI prema vrsti
(samo verbalne) ili frekvenciji (samo na ključne greške).
Ključne riječi
kinematika; motoričko učenje; poznavanje izvedbe; reducirane povratne informacije
Hrčak ID:
256410
URI
Datum izdavanja:
23.3.2021.
Posjeta: 2.025 *