Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3700

Usporedba perspektiva učitelja i pomoćnika u nastavi o potrebnim kompetencijama za poslove pomoćnika u nastavi

Ljiljana Igrić orcid id orcid.org/0000-0002-7740-9360 ; Lifelong Learning Centre IDEM Ilica 48, 10000 Zagreb, Croatia
Mateja Marinić orcid id orcid.org/0000-0003-0159-6988 ; esvetska Sopnica Primary School 10360 Sesvete, Sopnička 69, Croatia
Ana Maljevac ; Lifelong Learning Centre IDEM Ilica 48, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 640 Kb

str. 605-650

preuzimanja: 278

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 640 Kb

str. 605-650

preuzimanja: 287

citiraj


Sažetak

Ovo je istraživanje dio projekta „Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive
nastavnika i pomoćnika u nastavi” koji su proveli Učilište za obrazovanje odraslih
IDEM i Centar inkluzivne potpore IDEM. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi
kompetencije pomoćnika u nastavi iz perspektive ove dvije skupine djelatnika u
školama i analizirati ih u skladu s inkluzivnim pristupom odgoju i obrazovanju.
U tu svrhu provedeno je kvalitativno istraživanje primjenom intervjua s fokusnim
grupama sa 69 sudionika (40 učitelja i 29 pomoćnika u nastavi) u osnovnim
školama tri grada u Hrvatskoj. Transkribirani materijal intervjua s fokusnim
grupama, podatci općih upitnika i školska dokumentacija čine empirijsku
građu za kvalitativnu analizu podataka. Za dublji uvid u perspektive učitelja
i pomoćnika u nastavi o potrebnim komptencijama pomoćnika primijenjena
je analiza unaprijed definiranih okvira ili tema. Utvrđeno je da se perspektive
učitelja i pomoćnika samo u jednom dijelu podudaraju i to više u odnosu na
osobne nego profesionalne kompetencije potrebne za rad pomoćnika. Činjenica
je da se radi o učiteljima i pomoćnicima u nastavi, neposrednim suradnicima u
procesu poučavanja, koji trebaju imati jasnu sliku što je uloga pomoćnika i koje su
im potrebne, kako profesionalne, tako i osobne kompetencije za rad u inkluzivnom
razredu. Očekuje se da će se prilikom zakonskoga reguliranja zanimanja pomoćnik
u nastavi i organizacije rada u školi, voditi računa o nalazima ovoga istraživanja
provedenoga nakon što su pomoćnici već više od 10 godina prisutni u hrvatskoj
odgojno-obrazovnoj praksi.

Ključne riječi

inkluzivno obrazovanje; kompetencije pomoćnika u nastavi; kvalitativno istraživanje

Hrčak ID:

262081

URI

https://hrcak.srce.hr/262081

Datum izdavanja:

3.9.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.248 *