Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31192/np.19.3.8

Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja

Sandra Kadum orcid id orcid.org/0000-0002-8441-0896 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula, Hrvatska
Dijana Drandić orcid id orcid.org/0000-0003-0645-4698 ; Istarsko veleučilište – Università Istriana di scienze applicate, Pula, Hrvatska
Lorena Lazarić orcid id orcid.org/0000-0002-4305-2025 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 151 Kb

str. 583-596

preuzimanja: 1.118

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je ispitati stavove učitelja razredne nastave o spremnosti djece za školu s naglaskom na predčitalačke i predmatematičke vještine djece. U istraživanju su sudjelovala 362 ispitanika, učitelja razredne nastave iz osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Istražili smo i utvrdili da učitelji kao najvažnije izdvajaju vještine koje djeca trebaju steći prije polaska u školu: pravilno držanje olovke, odnosno pisaćeg pribora i čisto izgovaranje svih glasova kao predčitalačke vještine te prepoznavanje boja i razumijevanje prostornih odnosa (ispred, iza, gore, dolje, na, u, lijevo, desno) kao predmatematičke vještine. Nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima učitelja prema predčitalačkim vještinama u odnosu na godine radnog iskustva u nastavnoj djelatnosti, ali je utvrđena statistički značajna razlika između većine čestica predmatematičke vještine. U tom kontekstu, preporuke za buduća istraživanja odnose se na spremnost škola za djecu i spremnost obitelji i zajednica za školu te njihovu povezanost sa sociokulturnim kontekstom.

Ključne riječi

predčitalačke i predmatematičke vještine; predškola; spremnost za školu; učenik; učitelj

Hrčak ID:

265526

URI

https://hrcak.srce.hr/265526

Datum izdavanja:

15.11.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.517 *