Preliminary communication
https://doi.org/10.31192/np.19.3.8
Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja
Sandra Kadum
orcid.org/0000-0002-8441-0896
; Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Educational Sciences; Address, Pula, Croatia
Dijana Drandić
orcid.org/0000-0003-0645-4698
; Istrian University of Applied Sciences, Pula, Croatia
Lorena Lazarić
orcid.org/0000-0002-4305-2025
; Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Educational Sciences, Pula, Croatia
Abstract
Cilj rada bio je ispitati stavove učitelja razredne nastave o spremnosti djece za školu s naglaskom na predčitalačke i predmatematičke vještine djece. U istraživanju su sudjelovala 362 ispitanika, učitelja razredne nastave iz osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Istražili smo i utvrdili da učitelji kao najvažnije izdvajaju vještine koje djeca trebaju steći prije polaska u školu: pravilno držanje olovke, odnosno pisaćeg pribora i čisto izgovaranje svih glasova kao predčitalačke vještine te prepoznavanje boja i razumijevanje prostornih odnosa (ispred, iza, gore, dolje, na, u, lijevo, desno) kao predmatematičke vještine. Nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima učitelja prema predčitalačkim vještinama u odnosu na godine radnog iskustva u nastavnoj djelatnosti, ali je utvrđena statistički značajna razlika između većine čestica predmatematičke vještine. U tom kontekstu, preporuke za buduća istraživanja odnose se na spremnost škola za djecu i spremnost obitelji i zajednica za školu te njihovu povezanost sa sociokulturnim kontekstom.
Keywords
predčitalačke i predmatematičke vještine; predškola; spremnost za školu; učenik; učitelj
Hrčak ID:
265526
URI
Publication date:
15.11.2021.
Visits: 2.517 *