Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.19.3.13

Akademska motivacija učenika osnovnih škola – povezanost s općim osjećajima prema školi i pojedinim aspektima kvalitete školskog života

Marija Buterin Mičić ; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 140 Kb

str. 659-670

preuzimanja: 634

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja predstavljenog u ovom radu je usmjeren na povezanost između učeničkog doživljaja kvalitete školskog života i njihove akademske motivacije: kontrolirane (eksternalne i introjicirane) i autonomne (identificirane i intrinzične). Pri prikupljanju podataka korišteni su Self regulation questionnaireacademic (Ryan i Connell, 1989) i Quality of school life questionnaire (Ainley i Bourke, 1982). U istraživanju su sudjelovala 434 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole. Utvrđeno je postojanje pozitivne korelacije između svih varijabli uključenih u ovo istraživanje pri čemu razina korelacije ovisi o vrsti akademske motivacije. Učenici koji pozitivnije doživljavaju školu i specifične aspekte školskog života ujedno su više autonomno motivirani za izvršavanje školskih obveza, Dobiveni rezultati su razmotreni s posebnim naglaskom na važnost kvalitete školskog života učenika u poticanju autonomne motivacije u akademskoj domeni.

Ključne riječi

akademska motivacija; kvaliteta školskog života; osjećaji prema školi; teorija samodeterminacije

Hrčak ID:

265531

URI

https://hrcak.srce.hr/265531

Datum izdavanja:

15.11.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.911 *