Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.19.3.13
Akademska motivacija učenika osnovnih škola – povezanost s općim osjećajima prema školi i pojedinim aspektima kvalitete školskog života
Marija Buterin Mičić
; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja predstavljenog u ovom radu je usmjeren na povezanost između učeničkog doživljaja kvalitete školskog života i njihove akademske motivacije: kontrolirane (eksternalne i introjicirane) i autonomne (identificirane i intrinzične). Pri prikupljanju podataka korišteni su Self regulation questionnaireacademic (Ryan i Connell, 1989) i Quality of school life questionnaire (Ainley i Bourke, 1982). U istraživanju su sudjelovala 434 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole. Utvrđeno je postojanje pozitivne korelacije između svih varijabli uključenih u ovo istraživanje pri čemu razina korelacije ovisi o vrsti akademske motivacije. Učenici koji pozitivnije doživljavaju školu i specifične aspekte školskog života ujedno su više autonomno motivirani za izvršavanje školskih obveza, Dobiveni rezultati su razmotreni s posebnim naglaskom na važnost kvalitete školskog života učenika u poticanju autonomne motivacije u akademskoj domeni.
Ključne riječi
akademska motivacija; kvaliteta školskog života; osjećaji prema školi; teorija samodeterminacije
Hrčak ID:
265531
URI
Datum izdavanja:
15.11.2021.
Posjeta: 1.911 *