Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31823/d.29.4.4
Interkulturizam u obrazovanju. Značenje za religijskopedagošku praksu i stjecanje kompetencija nastavnika vjeronauka
Ana Thea Filipović
orcid.org/0000-0002-0119-1940
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Što je interkulturizam i koje je njegovo značenje u obrazovanju? Kako se problematika interkulturnoga odgoja i obrazovanja profilira u kontekstu religijskopedagoške misli i prakse? Zašto je interkulturno obrazovanje važno i za izobrazbu nastavnika vjeronauka? Na postavljena pitanja nastoji se odgovoriti polazeći od temeljnih pojmova i perspektiva te moguće važnosti teme za hrvatski kontekst. Članak se usredotočuje na razvoj ideje interkulturizma kao pedagoškoga koncepta koji izrasta iz problematike američkoga društva u prvoj polovini 20. stoljeća, kao i njegovu recepciju u tamošnjoj religijskoj pedagogiji. Zatim prikazuje razvoj interkulturnoga obrazovanja u Europi u drugoj polovini 20. stoljeća i njegovu religijskopedagošku relevantnost. Potom izlaže novije socijalnofilozofsko utemeljenje interkulturizma, koje ga povezuje s ljudskim pravima te etikom i politikom priz-navanja različitosti. Na toj osnovi elaborira značenje interkulturizma za izobrazbu i kompetencije nastavnika, a posebno nastavnika vjeronauka u odnosu na interkulturno i međureligijsko učenje.
Ključne riječi
razvoj interkulturizma; religijska pedagogija; interkulturno obrazovanje; interkulturno učenje; interkulturna kompetencija; međureligijsko učenje; međureligijska kompetencija
Hrčak ID:
269467
URI
Datum izdavanja:
28.12.2021.
Posjeta: 1.879 *