Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

https://doi.org/10.36978/cte.5.2.5

Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom

Lidija Runko Luttenberger orcid id orcid.org/0000-0002-4011-0605 ; Sveučilište u Rijeci
Zlatica Čolja-Hršak ; OŠ Petra Zrinskog, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 742 Kb

str. 49-58

preuzimanja: 267

citiraj


Sažetak

Napredak u tehnici i prirodnim znanostima usmjeren smanjenju rizika od nepogoda pruža znanja o mehanizmima prirodnih opasnosti, uključujući procese koji ih pretvaraju u katastrofe. Takva znanstvena saznanja nude rješenja za izbjegavanje ranjivosti infrastrukture i društva. Područje Republike Hrvatske nalazi se na tektonski vrlo aktivnom području, čiju aktivnost dokazuju mnogi potresi zabilježeni kroz povijest. Depresivnost, posttraumatski stresni poremećaj, anksioznost i razni strahovi, najčešće su posljedice koje potres ostavlja na djeci i mladima. Rezilijentnost je sposobnost pojedinca da primjereno odgovori na stres koja se uči, vježba i razvija, pri čemu važnu ulogu imaju škola i edukacija. Djeca moraju znati da su potresi prirodne pojave i da se pojavljuju iznenada, ali isto tako moraju znati kako se ponašati ako do njih dođe, obzirom da živimo na seizmički aktivnom području. Stoga treba od najranije dobi djecu educirati i pripremati na mogućnost pojave potresa ali i drugih prirodnih katastrofa.

Ključne riječi

rezilijentnost; potres; prirodne katastrofe; COVID-19; edukacija

Hrčak ID:

271052

URI

https://hrcak.srce.hr/271052

Datum izdavanja:

22.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 748 *