Ostalo
https://doi.org/10.36978/cte.5.2.5
Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom
Lidija Runko Luttenberger
orcid.org/0000-0002-4011-0605
; Sveučilište u Rijeci
Zlatica Čolja-Hršak
; OŠ Petra Zrinskog, Zagreb
Sažetak
Napredak u tehnici i prirodnim znanostima usmjeren smanjenju rizika od nepogoda pruža znanja o mehanizmima prirodnih opasnosti, uključujući procese koji ih pretvaraju u katastrofe. Takva znanstvena saznanja nude rješenja za izbjegavanje ranjivosti infrastrukture i društva. Područje Republike Hrvatske nalazi se na tektonski vrlo aktivnom području, čiju aktivnost dokazuju mnogi potresi zabilježeni kroz povijest. Depresivnost, posttraumatski stresni poremećaj, anksioznost i razni strahovi, najčešće su posljedice koje potres ostavlja na djeci i mladima. Rezilijentnost je sposobnost pojedinca da primjereno odgovori na stres koja se uči, vježba i razvija, pri čemu važnu ulogu imaju škola i edukacija. Djeca moraju znati da su potresi prirodne pojave i da se pojavljuju iznenada, ali isto tako moraju znati kako se ponašati ako do njih dođe, obzirom da živimo na seizmički aktivnom području. Stoga treba od najranije dobi djecu educirati i pripremati na mogućnost pojave potresa ali i drugih prirodnih katastrofa.
Ključne riječi
rezilijentnost; potres; prirodne katastrofe; COVID-19; edukacija
Hrčak ID:
271052
URI
Datum izdavanja:
22.12.2021.
Posjeta: 1.392 *