Professional paper
Webinari kao alat za postizanje učinkovitog poučavanja
Ana Žnidarec Čučković
orcid.org/0000-0002-2015-4459
; University of Zagreb, Faculty of Kinesiology
Ana Sabolić
; University of Zagreb, Faculty of Kinesiology
Katarina Ohnjec
; University of Zagreb, Faculty of Kinesiology
Abstract
Svrha rada je opisati uporabu mrežnih seminara (webinara) za poboljšanje iskustva učenja kod roditelja potičući kritičko razmišljanje kroz pokazatelje učinkovitog poučavanja. Osam online seminara (webinara) namijenjenih roditeljima razvijeno je od ožujka do lipnja 2020. u vrijeme COVID-19 u Hrvatskoj. Bio je to otvoreni poziv putem društvenih mreža, pa je uzorak osim roditelja sačinjen od, profesionalaca koji rade s djecom na svim odgojno-obrazovnim razinama, socijalnim radnicima, studentima - svima koji su bili zainteresirani za ponuđene pedagoške teme. Sudionici su predavanja pohađali u istoj web sobi (platformi) kao i predavač, ali s udaljenih mjesta. Sudionici su s izlagačem komunicirali pomoću svojih osobnih računala, tableta ili pametnih telefona. Imali su mogućnost postavljanja pitanja i dobivali su odgovore na mjesto predviđeno za razgovor. Dinamika predavanja sastojala se od interaktivnih prezentacija nadopunjenih materijalima za preuzimanje za daljnju upotrebu. Vrednovanje se vršilo po završetku svake teme putem upitnika. Ova metoda omogućila je istraživanje učenja i poučavanja znanstvenih spoznaja i stjecanje drugih pedagoških kompetencija (specifičnih orijentiranih na ponuđene teme). Interaktivne aktivnosti i neposredne povratne informacije pružile su polaznicima priliku da aktivno sudjeluju i razmišljaju o temi, ispravljaju konceptualne pogreške i vježbaju kritičko razmišljanje. Svi su ovi faktori potrebni za učenje i učinkovito poučavanje. Istraživanje preporučuje daljnje utvrđivanje znanstvenih odrednica učitelja u online mrežnim postavkama pokazatelja kvalitete koji se najbolje povezuju s učinkovitom poučavanjem i njihovom infuzijom u instrumente za vrednovanje nastavne prakse na mreži (online).
Keywords
mrežna nastava; nastavna praksa; roditelji; učinkovita nastava; webinari
Hrčak ID:
272384
URI
Publication date:
1.2.2021.
Visits: 1.102 *