Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4282
Odnos učenika prema lektiri i čitanju: percepcija učenika i nastavnika u zagrebačkim srednjim školama
Jelena Pavičić Vukičević
orcid.org/0000-0002-6382-1119
; Faculty of Kinesiology University of Zagreb Horvaćanski zavoj 15, 10000 Zagreb, Croatia
Marko Prpić
; Marin Držić Primary School Nalješkovićeva 4, 10000 Zagreb, Croatia
Irena Cajner Mraović
; Faculty of Croatian Studies University of Zagreb Borongajska cesta 83d, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Čitanje je važan i masovni fenomen, no rijetka su znanstvena istraživanja različitih
aspekata čitalačke kulture, poput odnosa učenika prema čitanju školske lektire.
Istraživanja o lektiri u Hrvatskoj najčešće naručuju medijske kuće kako bi na temelju
rezultata objavile senzacionalističke naslove. Rezultati koje medijskim kućama
uručuju agencije za provođenje istraživanja upitne su znanstvene i metodološke
valjanosti. Cilj rada je analizirati kako učenici i nastavnici percipiraju odnos
učenika prema izvršavanju obveza vezanih uz školsku lektiru u svrhu osmišljavanju
učinkovitih strategija čitanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 451 učenika
završnih razreda pet zagrebačkih srednjih škola i 102 nastavnika koji su predavali
učenicima tih završnih razreda tijekom školske godine 2017./2018. Rezultati
istraživanja ukazuju na to da postoji statistički značajna razlika između učenika i
nastavnika u percepciji odnosa učenika prema školskoj lektiri, pri čemu nastavnici
u većoj mjeri od učenika smatraju da učenici u njihovoj školi imaju pozitivan stav
prema školskoj lektiri.
Ključne riječi
čitalačka pismenost; kompetencija iz materinskoga jezika; Nacionalna strategija poticanja čitanja; odgojne teorije; PISA istraživanje
Hrčak ID:
280315
URI
Datum izdavanja:
18.5.2022.
Posjeta: 1.183 *