Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4230

Razvoj skale za procjenu obilježja suradničkoga učenja u nastavi jezika

Marina Semiz orcid id orcid.org/0000-0003-3917-0114 ; Faculty of Education University of Kragujevac Trg Svetog Save 36, 31000 Užice, Serbia
Radovan Antonijević orcid id orcid.org/0000-0003-4959-376X ; Faculty of Philosophy University of Belgrade Čika Ljubina 18-20, 11000 Belgrade, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 373 Kb

str. 189-234

preuzimanja: 256

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 373 Kb

str. 189-234

preuzimanja: 185

citiraj


Sažetak

U ovom radu opisuje se razvoj i metrijske značajke novoga istraživačkog instrumenta
za ispitivanje procjena nastavnika o svojstvima suradničkoga učenja u nastavi
jezika u razrednoj nastavi. Prilikom konstruiranja Upitnika sa skalom procjene
za nastavnike (USPN) integrirana su saznanja o sociopsihološkom pristupu
suradničkom učenju i sociokonstruktivističkim shvaćanjima suvremene nastave
i učenja. Uz navedeno, polazište za razvoj skale procjene je analiza i kritika
postojećih instrumenata na temelju samoizvještaja ili izvještaja ispitanika o
primjeni suradničkoga učenja, specifičnosti nastave jezika i razredne nastave, kao
i teorijska analiza konstrukta suradničkoga učenja. U istraživanju je sudjelovalo
240 nastavnika četvrtih razreda osnovnih škola koji primjenjuju suradničko učenje
u nastavi Srpskoga jezika iz 14 okruga u Republici Srbiji. U skladu s teoretskom
strukturom karakteristika suradničkoga učenja stvorene su četiri podskale:
strukturiranje suradničkoga zadatka, formiranje suradničkih skupina, načela
suradničkoga učenja te uloga i aktivnosti nastavnika i učenika. Pouzdanost skale
u cjelini i komponenata podskala ispitana je mjerenjem unutrašnje konzistencije,
dok je konstrukcijska valjanost podskala ispitana eksploratornom faktorskom
analizom. Općenito govoreći, uzimajući u obzir nalaze o pouzdanosti i valjanosti
podskala, može se zaključiti da Upitnik sa skalom procjene za nastavnike ima
zadovoljavajuće metričke karakteristike, odnosno da je pouzdan i valjan instrument
za ispitivanje obilježja suradničkoga učenja u trenutačnoj nastavi jezika. Na kraju,
daju se kritička procjena i preporuke za daljnje poboljšanje razvijenoga instrumenta.

Ključne riječi

nastava jezika; nastavnici; razredna nastava; skala procjene; suradničko učenje

Hrčak ID:

280316

URI

https://hrcak.srce.hr/280316

Datum izdavanja:

18.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.103 *