Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4193
Mišljenja sveučilišnih studenata o mobilnom učenju: kvalitativna metasinteza prema ENTREQ izjavi (2000. – 2020.)
Ali Cin
orcid.org/0000-0001-6578-588X
; Department of Curriculum and Instruction Faculty of Education Mersin University Yenişehir 33110, Mersin, Turkey
Ufuk Özkale
; Department of Curriculum and Instruction Faculty of Education Mersin University Yenişehir 33110, Mersin, Turkey
Cenk Akay
orcid.org/0000-0001-9892-6255
; Department of Curriculum and Instruction Faculty of Education Mersin University Yenişehir 33110, Mersin, Turkey
Sažetak
Razmatrajući koncepte poput e-učenja, mobilnoga učenja, učenja na daljinu
i obrnute učionice, mjesto i važnost tehnologije u obrazovanju već su dugo
vremena fokus istraživanja. Štoviše, tijekom recentne pandemije uzrokovane
pojavom COVID-19 virusa u svijetu, model obrazovanja na daljinu pojavio se
kao alternativa tradicionalnom obrazovnom sustavu učenja licem u lice. Iznad
svega, većina sveučilišta širom svijeta usvojila je obrazovanje na daljinu i upotrebu
mobilnih tehnologija kao neophodne, pa je tako važnost mobilnoga učenja postala
još očitija. Ovim se istraživanjem nastojalo objasniti i raspraviti o rezultatima
postojećih kvalitativnih istraživanja praksi sveučilišnih studenata i razloga zbog
kojih prednost daju mobilnome učenju ili ga ne preferiraju, upotrebom sustavne
istraživačke metode, tj. metasinteze. Rezultati ovoga istraživanja pokazuju da
se razlozi preferiranja mobilnoga učenja mogu klasificirati u sljedeće kategorije:
obrazovani razlozi, komunikacijski razlozi, olakšavanje života i uvjerenja. S
druge strane, razlozi nepreferiranja mobilnoga učenja klasificirani su u kategorije
tehničkih problema, ekonomskih problema, ergonomskih problema, uvjerenja i
oslanjanja na obrazovanje licem u lice. Osim podudarnosti dobivenih rezultata
s onima u literaturi, ova je studija usmjerila pozornost na stvaranje prilika
za upotrebu obrazovanih aplikacija mobilnoga učenja, na pitanje sigurnosti
osobnih podataka i otpor edukatora prema tehnologiji. Jedan od zaključaka
ovoga istraživanja je i postojanje dvojakoga razumijevanja mobilnoga učenja, tj.
percepcije m-učenja kao uštede ili gubitka vremena.
Ključne riječi
kvalitativni rezultati; metasinteza; mobilno učenje; sveučilišni studenti
Hrčak ID:
280321
URI
Datum izdavanja:
18.5.2022.
Posjeta: 1.125 *