Skip to the main content

Professional paper

TEHNIKE ZA POBOLJŠANJE PAMĆENJA

Petra Obermajer ; Osnovna škola Gradec, Litija


Full text: croatian pdf 149 Kb

page 338-344

downloads: 559

cite


Abstract

Pamćenje ima ključni značaj za kognitivno funkcioniranje pojedinca jer mu omogućuje pohranjivanje i obnavljanje informacija koje bi mu mogle trebati odnosno biti korisne u budućnosti. Učenici se svakodnevno suočavaju s izazovom brzog i učinkovitog zapamćivanja novih informacija, a u tome si mogu pomoći brojnim metodama i tehnikama za poboljšanje pamćenja. Učitelji ih trebaju upoznati s ovim područjem i motivirati ih na uporabu tehnika u različitim situacijama kako bi sami pronašli one koje će im olakšati pamćenje. Učenici si mogu pomoći raznim načinima poboljšanja pamćenja (npr. aktivna obrada gradiva, vježba prisjećanja, učenje u dijelovima, korištenje metamemorije) i tehnikama zapamćivanja kao što su lokalizacija, korištenje asocijativnih (referentnih) ili ključnih riječi, akronima, priča, rima i melodija, organizacije u kategorije, zapamćivanja kroz pokret itd. Tehnike za poboljšanje pamćenja mogu olakšati učenicima zapamćivanje određenog gradiva, ali nisu sve prikladne u svim situacijama te stoga nisu namijenjene svakom pojedincu. Dakle, svaki učenik može isprobati različite tehnike te pronaći i koristiti one koje mu najviše odgovaraju.

Keywords

zapamćivanje, sjećanje, učenje, mnemotehnike.

Hrčak ID:

287924

URI

https://hrcak.srce.hr/287924

Publication date:

1.3.2023.

Visits: 832 *