Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4393

Obrazovni program kulturne baštine za učenike srednje škole

Özge Islamoglu ; Karadeniz Technical University
Fulya Üstün Demirkaya ; Karadeniz Technical University
Funda Kurak Açıcı ; Karadeniz Technical University
Aylin Aras ; Bursa Technical University


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 1289-1321

preuzimanja: 109

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 753 Kb

str. 1289-1321

preuzimanja: 99

citiraj


Sažetak

U ovom istraživanju kreće se od pretpostavke da obrazovne metode primjerene dobi i razini obrazovanja primijenjene u ranoj dobi igraju stratešku ulogu u prenošenju kulturne baštine budućim generacijama. Cilj istraživanja bio je analizirati podatke dobivene provedbom projekta „TUBITAK 4004: Program obrazovanja za okoliš podrške prirodoslovnim školama: štitimo kulturnu baštinu Trabzona“. Trideset učenika niže srednje škole (peti, šesti, sedmi i osmi razred) iz Trabzona sudjelovalo je u provedbi projekta, sa sljedećim ciljevima: objasniti koncept kulturne baštine, podići razinu osviještenosti učenika o kulturnoj baštini Trabzona, poučiti učenike kako promicati i očuvati kulturnu baštinu Trabzona. Projekt se sastojao od četiri faze. Prvo je proveden pregled literature o kulturnoj baštini, nakon čega su, u drugoj fazi, provedeni predtestovi kako bi se procijenilo predznanje sudionika i njihova osviještenost o kulturnoj baštini. U sklopu treće faze projekta učenici su sudjelovali na seminarima, dramskim događajima, radionicama i putovali s ciljem doživljavanja kulturne baštine Trabzona. U četvrtoj fazi provedeni su posttestovi kako bi se procijenili znanje sudionika i njihova razina osviještenosti o kulturnoj baštini nakon provedbe projekta. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi utjecaj provedbe projekta na znanje i osviještenost učenika o kulturnoj baštini. Rezultati su pokazali da je OPKB unaprijedio razinu znanja sudionika. Prije OPKB-a nisu znali mnogo o kulturnoj baštini Trabzona, ali nakon provedbe projekta imali su više znanja i njihova svijest o temi istraživanja bila je na višoj razini. Rezultati također pokazuju da obrazovanje djece u području kulturne baštine treba provoditi putem raznolikih metoda.  

Ključne riječi

grad; kulturna baština; obrazovanje; osviještenost o potrebi zaštite; Trabzon; urbana povijest

Hrčak ID:

293533

URI

https://hrcak.srce.hr/293533

Datum izdavanja:

21.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 487 *