Stručni rad
Pokazatelji sudjelovanja u obrazovanju odraslih u RH: nalazi recentnih europskih istraživanja
Teo Matković
orcid.org/0000-0002-3538-1873
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Katarina Jaklin
orcid.org/0000-0003-1030-8511
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Sažetak
Cilj ovog rada je, temeljem objavljenih pokazatelja LFS, AES i CVTS istraživanja, analizirati sudjelovanje u obrazovanju odraslih u Hrvatskoj u kontekstu drugih europskih zemalja. U radu su analizirani osnovni indikatori sudjelovanja u obrazovanju odraslih, kao i sudjelovanje s obzirom na socio-demografske karakteristike sudionika/ca i obilježja poduzeća koje provode osposobljavanje te spremnost i prepreke sudjelovanju. Hrvatska, iako prati obrasce primjetne u EU zemljama, znatno zaostaje u stopama participacije za većinom zemalja EU-27, bez obzira koju vrstu obrazovanja odraslih promatramo i temeljem kojeg istraživanja. Također, pojedine skupine rijetko su zastupljene u obrazovanju odraslih te snažnije zaostaju za EU-27 prosjekom. Ovi nalazi predstavljaju početnu točku za daljnje analize obrazovanja odraslih u Hrvatskoj koje bi trebale utvrditi primarne prepreke za pojedine društvene stupine koje iskazuju niže stope participacije, a koje bi pomogle razvoju usmjerenih obrazovnih politika u cilju otklanjanja ili barem smanjivanja tih prepreka.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; nejednakost; obrazovanje odraslih; prepreke sudjelovanju; trajno strukovno osposobljavanje
Hrčak ID:
300449
URI
Datum izdavanja:
20.4.2023.
Posjeta: 1.643 *