Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Pokazatelji sudjelovanja u obrazovanju odraslih u RH: nalazi recentnih europskih istraživanja

Teo Matković orcid id orcid.org/0000-0002-3538-1873 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Katarina Jaklin orcid id orcid.org/0000-0003-1030-8511 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 3.635 Kb

str. 39-66

preuzimanja: 293

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada je, temeljem objavljenih pokazatelja LFS, AES i CVTS istraživanja, analizirati sudjelovanje u obrazovanju odraslih u Hrvatskoj u kontekstu drugih europskih zemalja. U radu su analizirani osnovni indikatori sudjelovanja u obrazovanju odraslih, kao i sudjelovanje s obzirom na socio-demografske karakteristike sudionika/ca i obilježja poduzeća koje provode osposobljavanje te spremnost i prepreke sudjelovanju. Hrvatska, iako prati obrasce primjetne u EU zemljama, znatno zaostaje u stopama participacije za većinom zemalja EU-27, bez obzira koju vrstu obrazovanja odraslih promatramo i temeljem kojeg istraživanja. Također, pojedine skupine rijetko su zastupljene u obrazovanju odraslih te snažnije zaostaju za EU-27 prosjekom. Ovi nalazi predstavljaju početnu točku za daljnje analize obrazovanja odraslih u Hrvatskoj koje bi trebale utvrditi primarne prepreke za pojedine društvene stupine koje iskazuju niže stope participacije, a koje bi pomogle razvoju usmjerenih obrazovnih politika u cilju otklanjanja ili barem smanjivanja tih prepreka.

Ključne riječi

cjeloživotno učenje; nejednakost; obrazovanje odraslih; prepreke sudjelovanju; trajno strukovno osposobljavanje

Hrčak ID:

300449

URI

https://hrcak.srce.hr/300449

Datum izdavanja:

20.4.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 661 *