Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.59549/n.164.1-2.7

Montessori metoda odgoja i obrazovanja – pregled istraživanja od 2017. do 2022. godine

Ena Stevović Havaić orcid id orcid.org/0009-0000-2442-3567 ; Tehnička škola Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 292 Kb

str. 121-143

preuzimanja: 393

citiraj


Sažetak

Montessori metoda odgoja i obrazovanja jedna je od najpoznatijih alternativnih
metoda u svijetu, naročito u institucijama predškolskog odgoja. Znanstveno-
istraživački radovi od 2017. do 2022. pokazuju napredak u pogledu uzorkovanja
te odgovora na pitanja koji su to točno elementi Montessori metode
i pedagogije koji utječu na postizanje boljih rezultata djece koja pohađaju
ustanove Montessori pedagogije2 u odnosu na tradicionalno školovanu djecu.
Iako su rezultati istraživanja još uvijek kontradiktorni u pogledu izvršnih funkcija,
kreativnosti i matematičkih vještina, vidljivo je da polaznici Montessorija
postižu bolje rezultate u područjima kognitivnog, socijalnog i emocionalnog
razvoja. U ovom se radu kritički promatraju nedostatci u istraživanjima i nude
se prijedlozi za poboljšanje i posljedično smanjenje kontradiktornosti u određenim
varijablama rezultata.

Ključne riječi

alternativne škole, emocionalni razvoj, kreativnost, kognitivni razvoj, predškolski odgoj, socijalne vještine

Hrčak ID:

304477

URI

https://hrcak.srce.hr/304477

Datum izdavanja:

30.6.2023.

Posjeta: 740 *