Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.30.1.2

Unaprjeđivanje profesionalnog razvoja učitelja primjenom Međusobno povezanog modela

Ana Mirosavljević orcid id orcid.org/0000-0002-2892-6548 ; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu, Hrvatska
Branko Bognar ; Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Marija Sablić ; Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.383 Kb

str. 33-60

preuzimanja: 486

citiraj


Sažetak

Međusobno povezani model profesionalnog razvoja učitelja kojeg su razradili Clarke i Hollingsworth (2002) temelji se na četiri isprepletene domene učiteljskog djelovanja: vanjska domena, domena rezultata, osobna domena i domena prakse. Cilj je istraživanja provjeriti kako model funkcionira u hrvatskom obrazovnom sustavu na primjeru studije slučaja učitelja biologije. U teorijskom je dijelu opisan pregled teorijskih osnova modela uz osvrt na njegovu primjenu u studijama o profesionalnom razvoju učitelja. Empirijski dio rada prikazuje rezultate istraživanja u skladu s domenama međusobno povezanog modela profesionalnog razvoja učitelja. Rezultati su pokazali složenost mreže procesa promjena učitelja koji se katkad odvijaju istovremeno u navedenim domenama te u različitim smjerovima. Rad doprinosi produbljivanju znanstvenih spoznaja u području profesionalnog razvoja učitelja, što čini bitnu strategiju u postizanju opće dobrobiti učenika i škole, a samim time i obrazovnog sustava u cjelini.

Ključne riječi

nastava; promjene učitelja; stručno usavršavanje; učitelj biologije

Hrčak ID:

306553

URI

https://hrcak.srce.hr/306553

Datum izdavanja:

24.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.183 *